ملاقات معین مسلکی و سرپرست وزارت عدلیه با رئیس دفتر INL

قانونوال سید یوسف حلیم معین مسلکی و سرپرست وزارت عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان روز دوشنبه مورخ 29/2/1393 آقای بکستر هنت رئیس دفترINL در افغانستان را به حضور پذیرفته و با ایشان ملاقات نمود.

طرفین در مورد برنامه های آموزشیقانون اجراآت جزائی، فرمان عفو رئیس جمهور و برنامه انتقال پروگرام های آموزشی از آیدلو به دولت افغانستان صحبت نمودند.

سرپرست وزارت عدلیه بالای یک پلان واحد و هماهنگی نزدیک میان تمام نهاد های ملی و بین المللی که در راستای برگزاری برنامه های آموزشی قانون اجراآت جزائی کار میکنند تاکید نموده فرمود که جهت رسیدن به هدف، ایجاد هماهنگی میان نهاد های ملی و بین المللی یک امر ضروری میباشد.

وی اضافه نمود که بعضی معیار ها و مسایل جدید در قانون اجراآت جزائی در نظر گرفته شده که جهت تطبیق آننیاز مبرم به برگزاری یک سلسلهبرنامه های آموزشی احساس میشود و از نهاد های بین المللی خواست که در هماهنگی با همدیگر جهت برگزاری این برنامه ها با وزارت عدلیه همکاری نمایند.

وی همچنان فرمود که ما طبق معمول 5000 جلد از قانون اجراآت جزائی را به چاپ رساندیم و بعضی نهاد های بین المللی هم وعده نموده اند که در قسمت چاپ بیشتر این قانون با ما همکاری خواهند نمود.

ضمناً ایشان در مورد فرمان عفو رئیس جمهور به مناسبت هشت ثور معلومات داده فرمود که درین فرمان سهولت های زیادی در نظر گرفته شده که هدف آن کاهش ازدهام در زندان ها میباشد، چون زندان ها معیاری نبوده و در آنزندانیان بیش از گنجایش آن نگهداری میشوند.

در اخیر معین وزارت عدلیه از نهاد های بین المللی به خاطر کمک به دولت افغانستان اظهار سپاس و قدردانی نموده و خواهان کمک های بیشتر شان با وزارت عدلیه گردید و از آنها خواست تا در قسمت چاپ بیشتر قانون اجراآت جزائی و رسانیدن آن به تمام ولایات و ولسوالی ها با وزارت عدلیه کمک و همکاری نمایند.