پیام تسلیت مقام ولایت و ریاست عدلیه بادغیس

پیام تسلیت مقام ولایت و ریاست عدلیه بادغیس به مناسبت درگذشت عالیقدر وزیر صاحب عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان

 

(انا لله و انا الیه راجعون)

 

یقیناً نبود علما و شخصیتهای علمی و فرهنگی در جامعه به مثابه ساختمانی است دارای چهار دیوار بدون سقف مسلماً خلا جایگاه معنوی خبرگان که سرمایه معنوی یک ملت پنداشته می شوند ضایعه است جبران ناپذیر.

 

فاضل دانشمند محرم څارنپوه حبیب الله "غالب" وزیر عدلیه کشور عمر عزیز خویش را برای رفاه ، آسایش و سعادت ملت نجیب افغانستان در عرصه های مختلف با متانت و درایت کامل سپری نمود و از خود شهکاری نشانداده و جانفشانی ها بجا گذاشت و در آزمون  های مسیر حیات سیاسی کشور چه در سنگر تعلیم و تعلم و چه در میدان جهاد و مقاومت برحق مردم افغانستان بطور خستگی ناپذیر مردانه درخشید و نیرو توانایی های خدادادی اش را برای سربلندی ، عزت و شرافت این سرزمین مرد خیز با کمال ایمانداری و عدالت مسئولانه صرف نمود.

سر انجام پس از پشت سر گذاشتن تحولات گوناگون در کشور و بوجود آمدن نظام جمهوری اسلامی افغانستان بر اساس اهلیت و شایستگی در پست های کلیدی حکومت موجوده و دوره های پیشین سیاسی موفقانه نقش ایفا نمود و درین اواخر از جانب جلالتماب محترم رئیس صاحب جمهور دولت جمهوری اسلامی افغانستان به منظور کسب رای اعتماد مجلس شورای ملی بعنوان وزیر عدلیه در کابینه دولت معرفی و متصدی مقام وزارت عدلیه گردید.

 

شهکاری های متعددی از خود بجا گذاشته که این مقال حوصله بیان آنرا ندارد بعنوان مثال در عرصه های استحکام نظام، قانونمداری، عدالت اجتماعی ، رشد نهادهای مدنی و احزاب سیاسی، ایجاد ریاست مساعدتهای حقوقی، ایجاد ریاست عدلیه کابل باز چاپ و نشر قوانین در چوکات وزارت از شاخصه مهم کار این شخصیت ملی دانست.

با تاسف اطلاع یافتیم که این ابر مرد قلم و بیان بر اثر مریضی که عاید حالش گردیده بود بعمر 75 هفتاد و پنج سالگی دار فانی را وداع گفته و بلقای حق پیوسته .

رهبری مقام ولایت و ریاست عدلیه بادغیس این ضایعه بزرگ ملی را به جلالتماب رئیس صاحب جمهور ، اعضای کابینه ، اعضای شورای ملی ، ستره محکمه، ولی څارنوالی ، مردم مجاهد افغانستان خصوصاً رهبری مقام وزارت جلیله عدلیه و خانواده گرامی مرحوم تسلیت گفته جنت فردوس را برای مرحومی و صبر جمیل و اجر جزیل را برای بازماندگان ایشان از بارگاه قادر متعال استدعا میدارد.

 

روحش شاد و یادش گرامی باد