محمد قاسم حلیمی معین امور مسلکی و سید محمد هاشمی معین مالی و اداری وزارت عدلیه ج.ا.ا با ریچارد اچ رایلی معاون سفارت آمریکا در کابل و هیأت همراه شان تفاهم‌نامه‌ی را به امضاء رساندند.

29 اسد 1396

این تفاهم‌نامه به منظور کمک 10 عراده موتر نوع هایلکس برای مراکز اصلاح و تربیت اطفال در ولایات، امضاء گردید.

آقای حلیمی در دیداری که به این مناسبت انجام شد، می‌گوید: در حال حاضر حدود 800 طفل در مراکز اصلاح و تربیت اطفال نگهداری می‌شود، ما نام آن را مراکز اصلاح و تربیت اطفال گذاشته ایم، چون اگر زندان گفته شود، روی روان این اطفال تأثیر منفی می‌گذارد؛ ما برای اصلاح این اطفال کار می‌کنیم. امیدوارم دست به دست هم داده و آینده این اطفال را شگوفا نماییم تا به گونۀ سالم به جامعه تقدیم شوند. هم‌چنان معین امور مسلکی از کمک‌های ایالات متحده آمریکا ابراز سپاس و امتنان نموده و گفت که به زودی وضعیت اطفال در مرکز اصلاح کابل را از نزدیک بررسی می‌کند.

در همین حال، آقای هاشمی هم‌چنان از کمک‌های ایالات متحده آمریکا سپاس‌گزاری نموده و ضمن توضیح وضعیت اطفال در مراکز اصلاح، به منظور رسیده‌گی هر چه بهتر به آنها، خواست‌های زیر را مطرح نمود:

  • در زمینه‌ی بدیل‌های حجز کمک صورت بگیرد.
  • ضرور است تا تعمیرهای مراکز اصلاح و تربیت اطفال در ولایات ساخته شود.
  • مسؤولان مراکز اصلاح و تربیت اطفال افغانستان به منظور دیدار و مطالعه‌ی مراکز اطفال متخلف از قانون ایالات متحده آمریکا، سفر نمایند و یا زمینۀ دیدار برای مسؤولان مراکز اصلاح  در کشورهایی که با افغانستان همکاری دارند، فراهم گردد.

با این وضع، آقای رایلی معاوون سفیر آمریکا در کابل از این خواست‌ها استقبال نموده و اطمینان داد که با همکاران شان این خواست‌ها را بررسی می‌کنند. آقای رایلی اضافه کرد که قلباً آماده همکاری با اطفال مراکز اصلاح است. 

در پایان، محمد قاسم حلیمی معین امور مسلکی و سید محمد هاشمی معین مالی و اداری این وزارت، موترهای کمک شده را از سوی ریچارد اچ رایلی معاوون سفیر آمریکا در کابل به گونه‌ی رسمی تسلیم گرفتند.