تجهیز کتابخانه ریاست عمومی انستیتوت امور قانونگذاری و تحقیقات علمی حقوقی به همکاری سفارت هالند

سفارت هالند مقیم افغانستان جهت تجهیز کتابخانه ریاست عمومی انستیتوت امور قانونگذاری و تحقیقات علمی حقوقی به تعداد 1212 جلد کتاب های حقوقی و شرعی را که به زبان های دری، پشتو و عربی میباشند، به وزارت عدلیه مساعدت نمود.
در محفلی که به همین مناسبت روز چهارشنبه مورخ 14/12/1392 در تالار کنفرانس های وزارت عدلیه دایر گردیده بود، څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان، آقای هان پیترس سفیر هالند مقیم افغانستان، رئیسه آیدلو و قانونپوه محمد اشرف رسولی مشاور ریاست جمهوری اسلامی افغانستان و جمعی از روسا و کارکنان ریاست عمومی انستیتوت امور قانونگذاری و تحقیقات علمی حقوقی اشتراک نموده بودند.
نخست وزیر عدلیه پیرامون ارزش کتاب و کتابخانه صحبت نموده، کتاب و کتابخانه را یگانه وسیله دانست که اصول گذشته را با عصر جدید پیوند داده و علم دانش را از نسل های گذشته به نسل های بعدی انتقال میدهند. وی همچنان فرمود که اسلام به کتاب، کتابخانه، قرائت، تعلیم و تربیه ارزشی خاصی قائل بوده و خداوند به قلم و اثرات که ناشی از قلم است قسم یاد میکند که این خود ارزش علم و دانش، کتاب، و اثرات قلم را بیان می کند. خوشبختانه از صدر اسلام تا امروز دانشمندان زیادی به اساس همین تعلیمات اسلامی از افغانستان نشئت کرده و بدون قید وقیود جغرافیایی به تمام جهان اسلام دانش خود را رسانده و کتاب های را در راستای علوم مختلف تالیف نموده اند.
موصوف همچنان فرمود، خوشبختانه که ما امروز شاهد این هستیم که کشور دوست هالند درین راستا با ما کمک و همکاری می نمایند. هر موسسه و نهادی که درین راستا با ما کمک می کنند برای ما قابل قدر است و از سفارت هالند و موسسه آیدلو که درین راستا با ما همکاری تخنیکی و مالی نموده و وسایل را برای ما فراهم کردند اظهار سپاس و قدردانی می نمائیم و همچنان از کشور هالند به خاطر فراهم نمودن بورس های تحصیلی ماستری اظهار سپاس و قدردانی می نمائیم.  
بعدا سفیر هالند پیرامون موضوع صحبت نموده فرمود که عدالت تهداب و زیر بنای سیستم دموکراسی و سیستم عدلی و قضایی را تشکیل میدهد و ما خیلی خوشحال هستیم که به ما این فرصت داده شد که درین راستا با شما همکاری نموده و این زیر بنا را تقویت نمائیم.  وی همچنان اضافه نمود که جهت داشتن یک ارگان عدلی و قضایی خوب، به یک سیستم تخنیکی قوانین خوب و مناسب نیاز است و ما درین راستا به همکاری های خود با شما ادامه میدهیم.  
سپس رئیسه آیدلو و قانونپوه محمد اشرف رسولی به ترتیب پیرامون موضوع صحبت نمودند.
در اخیر کتابخانه ریاست عمومی انستیتوت امور قانونگذاری و تحقیقات علمی حقوقی با قطع نوار توسط وزیر عدلیه، سفیر هالند و رئیسه آیدلو افتتاح گردید.