مرکز اصلاح و تربیت اطفال ولایت بلخ افتتاح گردید

2/2/1396

جلالتمآب دکتر عبدالبصیر انور وزیر عدلیه ج.ا.ا و هییت همراه‌شان به منظور افتتاح مرکز اصلاح و تربیت اطفال ولایت بلخ و وارسی از اجراآت ریاست عدلیه آن ولایت، به ولایت بلخ سفر نمودند.

وزیر عدلیه ابتداء با ستر جنرال عطا محمد نور والی ولایت بلخ راجع به اوضاع جاری کشور گفت‌وگو نموده و واقعۀ ناگواری را که در قول اردوی 209 شاهین رخ داد و منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی زیادی از فرزندان صدیق این کشور گردید، تسلیت گفته و از بارگاه خداوند به شهدا بهشت برین و به زخمیان این حادثه، شفای عاجل و به بازماندگان‌شان صبر جمیل استدعا نمود.  

وزیر عدلیه در حالیکه جلالتمآب انجنیر محمد خان معاون اول ریاست اجرائیه و محترم والی ولایت بلخ نیز حضور داشتند، مرکز اصلاح و تربیت اطفال ولایت بلخ را که جدیداً از بودجه توسعوی وزارت عدلیه اعمار گردیده، با قطع نوار افتتاح نمود. در این مراسم رییس عدلیه ولایت بلخ ضمن خوش آمد گویی به مهمانان، از کارکرد‌ها و دست آورد‌های آن اداره یاد نمود.

والی ولایت بلخ نیز از کارکرد‌ها و فعالیت‌های منسوبان وزارت عدلیه در این ولایت به قدردانی یاد نموده و افتتاح مرکز اصلاح و تربیت اطفال را تبریک گفت.

وزیر عدلیه کارمندان این وزارت را به مسوولیت‌ها و مکلفیت‌های شان متوجه ساخته و افتتاح مرکز اصلاح و تربیت اطفال را که به شکل استندرد اعمار گردیده به مقام ولایت بلخ و کارمندان تبریک گفت و آن را گامی در راه خدمت گذاری به اطفال این کشور دانسته و ابراز امیدواری نمود که با بهره گیری از این تعمیر، اطفال به صورت بهتر نگهداری و تجدید تربیت شوند. وی هم‌چنان از فعالیت‌های ریاست عدلیه و آمریت‌های حقوق، قضایای دولت، مرکز اصلاح و تربیت اطفال و مساعدت‌های حقوقی ریاست عدلیه ولایت بلخ بازدید و نظارت نموده و به کارمندان هدایت داد تا بیش از پیش متوجه مسوولیت‌های شان بوده و وظایف شان را به صورت شفاف و صادقانه انجام دهند. وزیر عدلیه هم‌چنان از تعمیر جدید ریاست عدلیه که تحت اعمار قرار دارد، دیدار نموده و راجع به بهبود و سرعت بخشیدن کار آن تأکید کرد.  

هم‌چنان، وزیر عدلیه و معاون اول ریاست اجرائیه و هییت همراه شان بعد از ظهر روز یکشنبه به قول اردوی 209 شاهین رفته، ضمن بازدید از مجروحان حادثه المناک روز جمعه، برای آنها صحت کامل آرزو نموده و به روح پرفتوح شهداء و جان باخته گان آن حادثه اتحاف دعا نمودند.

در این سفر محمد صدیق صدیقی رییس عمومی مراکز اصلاح و تربیت اطفال، شاه ولی عطایی رییس پلان و پالیسی، نایف ریاضت سرپرست ریاست ارتباط خارجه و آقای عثمانی مشاور مقام وزارت، وزیر عدلیه را همراهی می نمودند.