دیدار وزیر عدلیه با نمایندگان موسسه UNFPA

21 حمل 1396

جلالتمآب داکتر عبدالبصیر انور وزیر عدلیه ج.ا.ا با داکتر بنیت دیانا بنگی، نماینده موسسه UNFPA و هیئت همراه‌شان در دفتر کارش دیدار و گفت‌وگو نمود.

در این دیدار دو طرف در رابطه به ایجاد کمیته رهبری بمنظور تهیه و ترتیب رهنمود آموزشی برای کارکنان ادارات عدلی و قضایی در خصوص رسیدگی به قضایای خشونت مبنی بر جنسیت گفت‌وگو نمودند.

داکتر بنیت فعالیت‌های UNFPA در افغانستان را معرفی نموده و از کارهای که در رابطه به مدیریت قضایای خشونت مبنی بر جنسیت از جانب فعالان حقوقی (قضات و څارنوالان) انجام شده یاد‌آوری نمود.

آقای سلاف در رابطه به پروژه پولیس با تاکید بر بخش حقوقی آن منجمله ارتقای ظرفیت قضات و څارنوالان در بخش مدیریت قضایای خشونت مبنی بر جنسیت، معلومات ارائه نمود. وی همچنان در رابطه به چگونگی تهیه رهنمود آموزشی برای کارکنان ادارات عدلی و قضایی یاد‌آور شده اذعان داشت که کمیته ای رهبری به منظور تهیه و ترتیب رهنمود آموزشی برای کارکنان ادارات عدلی و قضایی در رابطه به رسیدگی قضایای خشونت مبنی بر جنسیت تحت رهبری مقام محترم وزارت عدلیه، ایجاد خواهد شد.  

وزیر عدلیه ازهمکاری‌های موسسه محترم UNFPA قدردانی نموده و با در نظر داشت فعالیت‌های ایشان اظهار داشت که وزارت عدلیه خواهان حمایت موسسه UNFPA در بخش‌های سه گانۀ ذیل می باشد:

  • آگاهی دهی محصلین حقوق نسبت به موضوعات مربوط به قضایای خشونت مبنی بر جنسیت؛
  • ارتقای ظرفیت فعالان حقوقی در بخش مدیریت قضایای خشونت مبنی بر جنسیت؛
  • ارائه خدمات صحی برای محجوزین مرکز اصلاح و تربیت اطفال در ولایت هرات.