شبکه مساعدین حقوقی و وکلای مدافع افغانستان، کنفرانسی را به منظور معرفی و ارایه دستآورد‌های این شبکه و ایجاد هماهنگی میان نهاد‌های ارایه کننده مساعدت‌های حقوقی، برگزار نمود.

دوشنبه: 7/1/1396

خانم حوریه عبیدی، عضو شبکه مساعدین حقوقی و وکلای مدافع افغانستان و نمایندۀ موسسه مدیکا افغانستان، در مورد این شبکه به اشتراک کنندگان معلومات داده و اعضای این شبکه را معرفی نمود. همچنان، اسدالله وحدت رییس عمومی مساعدت‌های حقوقی وزارت عدلیه ج.ا.ا، روی اهمیت همآهنگی میان نهاد‌های ارایه کننده مساعدت‌های حقوقی صحبت نموده و بر ایجاد همآهنگی بیشتر میان این نهاد‌ها تأکید نمود.  

آقای فرارون، نماینده انجمن مستقل وکلای مدافع افغانستان از مشکلات و چالش‌های وکلای مدافع و مساعدین حقوقی یاد آوری نموده و خواهان رفع این مشکلات گردید. دگر جنرال فصیحی معاون ریاست عمومی محابس و توقیف خانه‌ها نیز از مشکلات ریاست عمومی محابس و توقیف خانه‌ها یاد آوری نموده و قطع‌نامۀ جلسه قبلی پیرامون شبکه مساعدین حقوقی و وکلای مدافع افغانستان و حمایت از شبکه را به خوانش گرفت. وی همچنان در راستای حل مشکلات وکلای مدافع و مساعدین حقوقی وعده همکاری نمود.

در ادامه، قضاوت‌وال معراج الدین حامدی، رییس عمومی محاکم استیناف کابل و سارنپال سرباز، رییس نظارت بر محلات سلب آزادی اداره لوی سارنوالی راجع به مشکلات و آگاهی دهی به وکلای مدافع، پنج روز قبل جلسه محکمه و اهمیت وکیل مدافع در مرحله تحقیق، صحبت نمودند. 

در پایان، شاهد آریا، آمر مساعدت‌های حقوقی وزارت عدلیه، گزارشی از دستآورد‌های شبکه مساعدین حقوقی و وکلای مدافع افغانستان را ارایه نمود.