تجلیل از سیزدهمین سالروز تصویب قانون اساسی افغانستان در وزارت عدلیه

20 جدی 1395

از سیزدهمین سالروز تصویب قانون اساسی افغانستان در وزارت عدلیه با اشتراک داکتر عبدالبصیر انور وزیر عدلیه، داکتر محمد قاسم هاشمزی رییس کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی، داکتر هروی عضو این کمیسیون، روسا و کارمندان وزارت عدلیه تجلیل به عمل آمد.

وزیر عدلیه در مورد اهمیت و جایگاه قانون اساسی در کشور صحبت نموده و بر تطبیق آن در کشور تاکید نمود. وی از ابتکار کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی که با استفاده از این هفته در ادارات دولتی و غیر دولتی به توضیح و تشریح قانون اساسی و تاریخچه آن پرداخته اند، قدردانی نمود.

وزیر عدلیه به بخش آگاهی عامه حقوقی، ریاست عمومی مساعدت‌های حقوقی این وزارت هدایت داد تا آگاهی دهی از قانون اساسی را در صدر برنامه‌های خود قرار دهند. همچنان از ریاست نشرات وزارت عدلیه خواست تا به نشر مجدد قانون اساسی به زبان‌های ملی کشور و زبان انگلیسی اقدام نماید.

وزیر عدلیه از دست آورد‌های این وزارت در دو سال اخیر یادآوری نموده گفت که این وزارت در سال 1394 به تعداد 91 سند تقنینی و از شروع سال 1395 الی اکنون 77 سند تقنینی را طی مراحل نموده که مهمترین قوانین و مقرره‌ها را شامل می‌شود.

در ادامه داکتر محمد قاسم هاشمزی رییس کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی، عبدالمجید غنی زاده رییس عمومی انستیتوت امور قانون گذاری و تحقیقات علمی- حقوقی وزارت عدلیه و داکتر هروی عضوی کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی نیز در مورد اهمیت و جایگاه قانون اساسی در کشور و چالش‌های موجود در راه تطبیق آن صحبت نموده و بر رفع این چالش‌ها و تطبیق تک تک ماده‌های قانون اساسی تاکید نمودند.