ملاقات وزیر عدلیه با رئیس هماهنگی سفارت ایالات متحده امریکا در افغانستان

‏څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان روز دوشنبه مورخ 14/11/1392 آقای داکتر کینیم اشتیا رئیس هماهنگی سفارت ایالات متحده امریکا در افغانستان را به حضور پذیرفته و با ایشان ملاقات نمود.
هدف این ملاقات را بحث پیرامون منع اختطاف و قاچاق انسان و گزارشی که دولت افغانستان در زمینه ارائه می نماید، تشکیل میداد.
ابتدا وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان در مورد کمیسیون منع اختطاف و قاچاق انسان صحبت نموده و در مورد کارکرد ها، کمیته های کاری، تشکیل و سکرتریت این کمیسیون و همچنان پلان عمل سال 1392 این کمیسیون به صورت مفصل معلومات ارائه نمود.
وی همچنان اضافه نمود که موقعیت حساس افغانستان در منطقه باعث شده که افغانستان به اساس، منبع و ترانزیت اختطاف و قاچاق انسان تبدیل شود و وظیفه حکومت افغانستان است که مجرمین و قربانیان اختطاف و قاچاق را از هم تفکیک نموده و در مقابل هرکدام تدابیر مشخصی را اتخاذ نماید و رفتار متناسب با آنها را داشته باشد.
وی همچنان فرمود که قانون منع اختطاف و قاچاق انسان بعضی مشکلاتی دارد که باید مرور و تعدیل گردند، اما ترتیب پلان عمل سال 1393 و تصویب پرتوکول پولرمو در اولویت کاری ما قرار دارند.
وزیر عدلیه از آنها خواست که جهت دریافت معلومات موثق و دقیق در مورد تعداد و ارقام قضایا به سکرتریت کمیسیون منع اختطاف و قاچاق انسان مراجعه نمایند زیرا سکرتریت کمیسیون تنها مرجع مشخص و مسئول این کمیسیون می باشد.
وزیر عدلیه همچنان فرمود که کمیسیون منع اختطاف و قاچاق انسان از نماینده سفارت ایالات متحده امریکا بار ها خواسته است که سفارشات شانرا با ما در میان بگذارند، ما سفارشات شانرا با جبین گشاده مپذیریم.
بعداً رئیس هماهنگی سفارت ایالات متحده امریکا از پیشرفت های چشمگیریکه درین اواخیر در سکتور عدلی افغانستان به وجود آمده قدردانی نموده و به تعهدات و همکاری های درازمدت دولت امریکا با افغانستان وعده سپرد. وی همچنان وعده سپرد که با ارائه گزارش موثق و دقیق  که در مورد منع اختطاف و قاچاق انسان در افغانستان و با ارائه ارقام و اعداد دقیق از افغانستان حمایت خواهند کرد تا افغانستان از ردیف دوم به ردیف سوم سقوط نکند.
در اخیر وزیر عدلیه از کمک ها و همکاری های سفارت امریکا اظهار سپاس و قدردانی نموده و از آنها خواست در قسمت ظرفیت سازی بنیادی و ارتقای ظرفیت پرسونل مسلکی سکتور عدلی افغانستان توجه بیشتر نمایند.