تدویر ورکشاپ معرفی و اولویت بندی سفارشات کمیته ناظر کنوانسیون منع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان (CEDAW)

اداره حمایت از حقوق بشر وزارت عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان روز چهارشنبه مورخ 16/11/1392 ورکشاپ یک روزه ای را تحت عنوان، معرفی و اولویت بندی سفارشات کمیته ناظر کنوانسیون منع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان (CEDAW)، در تالار کنفرانس های وزارت عدلیه دایر نمود.
این ورکشاپ به منظور تطبیق بهتر کنوانسیون منع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان (CEDAW) و سفارشات که دولت افغانستان در زمینه دریافت نموده است، دایر گردیده بود. اداره حمایت از حقوق بشر وزارت عدلیه بر اساس مکلفیت های وظیفوی که درین راستا دارند، باید با ادارات دولتی و نهاد های مربوط همکاری نمایند تا زمینه تطبیق بهتر آن مساعد شود.
اولین قدمی که درین زمینه برداشته شده ترجمه سفارشات بود که قبلا از طرف اداره حمایت از حقوق بشر صورت گرفته  و این ورکشاپ نیز در همین راستا دایر گردیده بود.
درین ورکشاپ ابتدا قانونوال سید یوسف حلیم معین مسلکی وزارت عدلیه و مژگان مصطفوی معین مسلکی وزارت امور زنان پیرامون موضوع و اهمیت آن صحبت نموده و ا ز ادارات ذیربط دولتی و غیر دولتی خواستند تا در قسمت تطبیق این سفارشات و در قسمت ساختن پلان عمل برای تطبیق آنها همکاری همه جانبه نمایند.
بعداً نماینده وزارت امور خارجه پریزینتشنی را راجع به پروسه گزارش دهی به میکانیزم های نظارتی سازمان ملل متحد و خصوصاً در مورد گزارش کنوانسیون منع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان به شاملین جلسه ارائه نمود.
سپس اداره حمایت از حقوق بشر، سفارشات ارائه شده را به معرفی گرفته و بعد از آن کار های گروپی جهت اولویت بندی این سفارشات انجام شد. در کار گروپی، اشتراک کننده 27 سفارش را مرور نموده و به اولویت های اول، دوم الی پنجم تقسیم بندی نمودند.
در اخیر آقای هدایت مسوول اداره حمایت از حقوق بشر وعده سپرد که این اولویت ها را در وقت تسوید پلان عمل جهت تطبیق این سفارشات در نظر خواهد گرفت.