نشست هماهنگی ریاست قضایای دولت وزارت عدلیه ج.ا.ا، با نمایندگان وزارت خانه‌ها برگزار گردید.

سه‌شنبه 30 قوس 1395

نشست هماهنگی میان ریاست عمومی قضایای دولت و ادارات دولتی به ریاست میرسید انور سادات رییس عمومی قضایای دولت وزارت عدلیه ج.ا.ا، برگزار گردید.

دراین نشست نخست مروری بر پشنهاد‌ها و نظریاتی که در نشست قبل مورد گفتگو قرار گرفته بود صورت گرفت و در ادامه، چنین فیصله گردید:

اداراتی‌که دعوی و موضوعات‌شان تحت رسیدگی در قضایای دولت قرار دارد مطابق فقره 5 ماده 8 قانون قضایای دولت مکلف به ارایه اسناد و دلایل طی مدت 20 روز به اداره قضایای دولت می‌باشد. در صورت عدم ارایه اسناد ودلایل فیصله قانونی از طرف اداره قضایای دولت گرفته خواهد شد.

از تمامی وزارت‌خانه‌ها جمهوری اسلامی افغانستان خواسته می‌شود تا مشکلات‌شان را به ارتباط اجراآت محاکم از طریق وزارت عدلیه به جلسه هماهنگی بین وزارت عدلیه،لوی سارنوالی و ستره محکمه ارایه نموده،همکاری ستره محکمه در مورد احیا و اخذ مثنی قباله‌جات استملاک شده جلب گردد.

هرگاه ادارات در رابطه به موضوعاتی‌که در اداره قضایای دولت تحت بررسی قرار دارد از نحوه اجراآت ویا تعطیل موضوع شاکی باشند بهتر است نماینده‌ شان به ریاست قضایای دولت مراجعه و موضوع را مطرح نماید تا مشکل موجوده به ملاحظه دوسیه در کمترین وقت ممکن رفع گردد.

این نشست به منظور هماهنگی با ادارات به‌گونه ماهوار برگزار می‌گردد.