جلالتمآب دکتر عبدالبصیر انور وزیر عدلیه ج.ا.ا، نشست بورد پروژۀ دسترسی افغان‌ها به عدالت را برگزار کرد.

24 قوس 1395

این نشست به منظور ارایه دست آوردهای پروژۀ دسترسی افغان‌ها به عدالت، توضیح و تأیید تغییرات وارده در پلان کاری سال 2016 و تأیید پلان کاری سال 2017 این پروژه، برگزار گردیده بود.

وزیر عدلیه بحث پیرامون دست آوردها، مشکلات، چالش‌ها و دریافت راه حل های آن را برای بهبود امور کاری، مهم خوانده گفت: در صورتی که نتوانیم اجراآت گذشته را به صورت درست ارزیابی نماییم، مشکل خواهد بود که برنامه های سال پیش رو را به گونۀ مؤفقانه تهیه نماییم.

وی از همکاری‌های ادارۀ انکشافی سازمان ملل متحد در عرصه های مختلف با وزارت عدلیه ابراز سپاس و قدردانی نموده گفت: وزارت عدلیه در راستای پیشبرد برنامه های اصلاحی و رسیدن به اهداف کاری به همکاری مالی و تخنیکی کشورهای تمویل کننده و نهادهای محترم بین المللی ضرورت جدی دارد.

وزیر عدلیه هم‌چنان از ادارۀ انکشافی سازمان ملل متحد در راستای ارتقای ظرفیت کارمندان این وزارت و فراهم نمودن زمینۀ تحصیل داخل خدمت در مقاطع لیسانس و ماستری، خواهان همکاری گردید.

در ادامه، آقای دوگلاس کی- رییس عمومی برنامه انکشافی سازمان ملل متحد، نیز پیرامون موضوع صحبت نموده و از همکاری‌های‌شان با ارگان‌های عدلی و به ویژه، وزارت عدلیه یاد آوری نمود.

در این نشست، دست آورد‌های پروژه دسترسی افغان‌ها به عدالت از دیدگاه ملی و دست آورد‌های سال 2016 به اساس هر بازده ارایه گردید. در پایان، تغییرات وارده در پلان کاری سال 2016 و پلان کاری سال 2017 میلادی به منظور تأیید، مورد بحث قرار گرفته و با ارایه نظریات و پیشنهادات اشتراک کنندگان، مورد تایید قرار گرفت.