تفاهمنامه همکاری بین وزارت عدلیه و موسسه همکاری با اطفال افغانستان ( آشیانه ) به امضا رسید

روز سه شنبه مورخ 16/9/1389 تفاهمنامه همکاری ( شش ماهه ) بین وزارت عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان و موسسه همکاری با اطفال افغانستان ( آشیانه ) در مورد ارائه خدمات آموزشی، سپورت، برنامه های آموزش حرفوی، صحت، حفظ الصحه، آگاهی های حقوقی، مشاوره و درمان روانی و ایجاد فرصت های کاریابی برای محجوزین و توقیفی های واجد شرایط در توقیفخانه های  کابل و هرات به امضا رسید.

موسسه همکاری با اطفال افغانستان ( آشیانه ) منحیث ارگان پیشتاز در زمینه فراهم نمودن تسهیلات تعلیم و تربیه، آموزش حرفوی، صنایع دستی، ایجاد فرصت های کاری و سرپناه برای اطفال متاثر از جنگ های سه دهه اخیر به ویژه اطفال نهایت آسیب پذیر در افغانستان کار میکند.

څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه ج.ا.ا.بعد از امضا قرار داد با رئیس موسسه آشیانه فرمودند: این یک کار خوب و مفید است و ما ضرورت به کمک های این نوع موسسات خیریه داریم تا همراه محجوزین و توقیفی های طبقه اناث در توقیفخانه ها کمک نمایند، ما ازین کمک ها استقبال می نمایم و آنرا به خیر مردم و جامعه خود میدانیم.

وی همچنان فرمودند: این کمک ها برای این طبقه از مردم که نیاز به کمک دارند، خصوصاً موضوع اشتغال و کاریابی چه در حیات فعلی شان و چه در حیات بعدی شان ( بعد از رهایی ) بسیار مفید است.

هدف از اشتغال و کاریابی باید این باشد که آنها با همان حرفه یا پیشه ایکه می آموزند، بتوانند در آینده مصدر خدمت به خود و جامعه خود شوند و از طرف دیگر توسط همین حرفه زنده گی آینده خود را تامین نمایند.

آقای غالب از کمک های این موسسه تشکری نموده و خواهان همکاری بیشتر شان در این زمینه گردید.