جلسه شورای رهبری به ریاست څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه ج.ا.ا. دایر گردید

جلسه متذکره روز چهار شنبه مورخ 3/9/1389 در مقر وزارت عدلیه برگزار شد.

ابتدا وزیر عدلیه و رئیس محبوسین گزارش سفر خود را به کشور بلژیک به جلسه ارائه نمودند.

سپس عزیزه عدالتخواه سرپرست مرکز اصلاح و تربیت اطفال ولایت کابل گزارش کاری خود را از تاریخ تقررش به این سمت ارائه نموده افزودند:

فعلاً در مرکز اصلاح و تربیت اطفال ولایت کابل 163 تن محجوزین وجود دارند که 30 تن آنها را قشر اناث تشکیل میدهد و 8 تن از محجوزین از فرمان عفو و تخفیف عید سعید اضحی مستفید شده اند. همچنان موسسه آشیانه هر روز از ساعت 8:00 الی 10:30 اطفال را تدریس مینمایند در اخیر از همکاری های حلال احمر که مرکز اصلاح و تربیت اطفال کابل را کمپل، البسه و مواد نظافتی کمک نموده است یاد آوری نموده و ابراز امتنان نمود.

متقابلاً مجلس جهت اعطای اجازه و جواز ترجمه به سایر ارگانها هم چنین بیانات داشتند: اجازه و جواز ترجمه نباید تنها منحصر به وزارت عدلیه باشد بلکه از مجرای قانونی به سایر ارگانها هم اجازه ترجمه داده شود، تا که از تراکم کار ها جلو گیری گردد.

همچنان برای ایجاد یک نهاد ترجمه در وزارت عدلیه، منابع مالی در نظر گرفته شود و توجه دونر ها درین زمینه جلب گردد.

در اخیر گزارش سرپرست ریاست عمومی قضایای دولت استماع گردیده و افزودند که ما تمام رهنما های معاملات را بررسی نموده ( 27 ) تن مسوولان رهنما ها که بی سواد مطلق بودند جوازهایشان را سلب نمودیم و همچنان ( 7 ) تن شانرا که به خارج تشریف داشتند به څارنوالی معرفی نمودیم در فرجام به رئیس عمومی قضایای دولت هدایت داده شد که راپور های رهنما های معاملات را که به ریاست عمومی قضایای دولت و مستوفیت میدهند به صورت دقیق بررسی نموده تا از فرار مالیاتی جلوگیری به عمل آید.

همچنان اگر در قانون کدام قیدی نباشد برای رهنما های معاملات اجازه سایر معاملات، مانند قرار داد ها، قرارداد های ساختمانی و... هم داده شود.