جلسه هماهنگی با موسسات غیر دولتی ارائه کننده مساعدت های حقوقی در پیشبرد قضایا، در مقر وزارت عدلیه برگزار گردید

اولین جلسه هماهنگی با موسسات غیر دولتی ارائه کننده مساعدت های حقوقی در پیشبرد قضایا، روز چهارشنبه مورخ 10/9/1389 در مقر وزارت عدلیه برگزار شد، این جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید.

درین جلسه داکتر محمد قاسم هاشمزی معین مسلکی وزارت عدلیه و نماینده گان موسسات غیر دولتی: جنی آدم سمت و آلن به نماینده گی از موسسه اروپایی، صوفی توماس و لوک تاز از موسسه جرمنی GTZ  ، رک پاکر به نماینده گی از موسسه امریکایی، و اسد الله وحدت رئیس مساعدت های حقوقی، پوهاند گران رئیس بورد مستقل مساعدت های حقوقی و اعضای انجمن مستقل وکلای مدافع حضور داشتند.

در ابتدا معین مسلکی وزارت عدلیه با ابراز خرسندی و تشکری از نماینده گان این موسسات  درارتباط به مشکلات متهمین و نداشتن وکیل مدافع خواهان همکاری های بیشتر این موسسات شدند و از آنها تقاضا نمود تا NGOSرا که آنها تمویل میکنند و خدمات مساعدت های حقوقی را در مرکز و ولایات پیش می برند تشویق نمایند تا همه فعالیت های خویش را از طریق وزارت عدلیه و بورد مساعدت حقوقی به منصۀ اجرا در آورند.  

وی افزود که تعداد زیاد از متهمین بی بضاعت در محابس هستند که وکیل مدافع ندارند و توانایی این را هم ندارند که در برابر حق الزحمه برای خود وکیل مدافع انتخاب نمایند تا اینکه دوسیه هایشان با حضور داشت وکیل مدافع تحت بررسی قرار گیرد و ما در این زمینه نیاز به همکاری شما داریم تا اینکه این مشکلات حل گردد و دولت به تنهایی نمی تواند که بودجه کافی در دسترس ما قرار دهد.

ریاست مساعدت های حقوقی مدت دو سال است که با وزارت عدلیه مدغم شده و تا حد امکان یک سلسله از فعالیت های چشمگیری را درین زمینه انجام داده است.

ریاست مساعدت های حقوقی و انجمن مستقل وکلای مدافع در راپور کاری خود 16 ولایت از کشور را دارند که با تعداد پرسونل کم، کمبود ترانسپورت و سایر مشکلات پیش میروند، اکنون ما تلاش داریم که این پلان را در سایر ولایات کشور گسترش دهیم تا اینکه بررسی قضایای غیابی و غیر غیابی متهمین به همکاری انجمن مستقل وکلای مدافع و ریاست مساعدت های حقوقی و موسسات غیر دولتی صورت گیرند.