دو تن از زندانیان از بند رها گردیدند

دو تن از زندانیانیکه دلایل الزام مبنی بر تعقیب و محاکمه شان وجود نداشت روز شنبه مورخ 29/3/1389 از بند رها گردیدند. زندانیان مذکور به خاطر تطبیق یکی از فیصله های جرگه ملی مشورتی صلح و فرمان نمبر 34 مورخ 15/3/1389 مقام ریاست جمهوری، مبنی بر ایجاد کمیسیون برسی دوسیه ها و رهایی متهمین که دلایل الزام مبنی بر تعقیب و محاکمه شان وجود ندارد، توسط این کمیسیون که متشکل از وزیر عدلیه و نماینده گان ستره محکمه، لوی څارنوالی، شورای تحکیم صلح و رئیس بورد مشورتی امور عدلی و حقوقی مقام ریاست جمهوری می باشد، رها گردیدند. که بنابر دلایل امنیتی، از معرفی متهمین  جزئیات بیشتر خود داری گردید.  

این زندانیان که یکی از آنها 16 ساله و باشنده لوگر بوده و نفر دومی 17 ساله و تبعه پاکستان می باشد، از سوی گروه های تروریستی اختطاف و در اردوگاه ها و مراکز تعلیمی آنها تعلیمات نظامی و تروریستی را فرا گرفته بودند. بعد از آنکه به آنها وظیفه داده می شود که در مکان های مشخصی عمل انتحاری انجام دهند، آنها با دیدن مردم بی گناه و تاثیر عواطف انسانی و ضمیر وجدانی خویش از انجام عمل انتحاری خود داری نموده و خودشانرا به نزدیک ترین حوزه امنیتی تسلیم پولیس نموده بودند.

چون افراد مذکور قبل از انجام عمل انتحاری و انجام جرم خودشان را به پولیس تسلیم نموده بودند و دلایل الزام مبنی بر تعقیب و محاکمه شان وجود نداشت بعد از تحقیق و برسی از بند رها گردیدند. یکی از آنها که باشنده لوگر می باشد به فامیل اش تسلیم داده شد و نفر دومی که پاکستانی می باشد، از طریق وزارت خارجه جمهوری اسلامی افغانستان به مسوولین سفارت جمهوری اسلامی پاکستان تسلیم داده خواهد شد.