ملاقات سفیر بین المللی امریکا در بخش قاچاق انسان با وزیر عدلیه


آقای لویس سی دی بکا (Luis Cde Baca) سفیر بین المللی امریکا در بخش قاچاق انسان، روز یکشنبه مورخ 17/6/1392 با څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان، در دفتر کارش دیدار و ملاقات نمود.
ابتدا آقای لویس در مورد قاچاق انسان و از اینکه چه کار های درین زمینه صورت گرفته از وزیر عدلیه که ریاست کمیسیون عالی مبارزه علیه اختطاف و قاچاق انسانرا به عهده دارد، خواهان معلومات گردید.
وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان از فعالیت های که تا اکنون درین زمینه در نهاد های مختلف مانند: لوی څارنوالی، ستره محکمه، ریاست عمومی امنیت ملی، وزارت کار و امور اجتماعی و وزارت عدلیه انجام شده به صورت مفصل معلومات داده و در ضمن فرمود که ریاست امنیت ملی یک گروپ مشخصی را درین زمینه تربیه نموده و یک تعداد باند های قاچاقچیان انسان توسط ریاست امنیت ملی دستگیر شده و در تلاش استند تا سایر قاچاقبران را نیز دستگیر نمایند.
وی در مورد چگونگی وقایه و جلوگیری از اختطاف و قاچاق انسان فرمود: برای جلوگیری از اختطاف و قاچاق انسان باید علل و اسباب آن شناسایی گردد، زیرا وقتیکه علل و اسباب آن از بین برود، گراف این جرم خود به خود پایین میاید، یکی از راه های که از اختطاف و قاچاق انسان جلوگیری میکند، ایجاد فرصت های شغلی می باشد، وقتیکه فرصت های کاری زیاد شود دیگر مردم مجبور نخواهند بود که با تحمل رنج های زیاد به کشور های دیگر مهاجر و آواره شوند.
وزیر عدلیه همچنان در مورد ضرورت ایجاد سکرتریت کمیسیون عالی مبارزه علیه اختطاف و قاچاق انسان صحبت نموده گفت: این سکرتریت یک وظیفه بسیار عمده را به پیش خواهد برد، باید تمام کار های این کمیته را هماهنگ نمایند، تصامیم را که این کمیته میگیرد نشر نموده و وظایفی که به اعضای کمیته سپرده میشود تعقیب نماید. بناءً به افراد مسلکی ضرورت است و به تعلیم مسلکی نیازمند خواهد بود و درین عرصه به کمک های مادی و تخنیکی نهاد های بین المللی نیاز است.
در اخیر آقای لویس به همکاری و روابط نیک سفارت امریکا و وزارت عدلیه تاکید نموده و به کمک های بیشتر به وزارت عدلیه وعده سپرد.