امضای تفاهمنامه میان وزارت عدلیه، انجمن مستقل وکلای مدافع و اداره برنامه انکشافی ملل متحد

جهت توسعه و گسترش عرضه خدمات مساعدت های حقوقی در سطح ولایات و ولسوالی ها و به منظور تقویت و گسترش همکاری و هماهنگی میان نهاد های ذیربط، تفاهمنامۀ سه جانبه غرض ایجاد مرکز عرضه خدمات مساعدت های حقوقی تحت عنوان ( تسهیل کمک های بلا عوض حقوقی) روز سه شنبه مورخ 29/5/1392 میان وزارت عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان، انجمن مستقل وکلای مدافع افغانستان و اداره برنامه انکشافی ملل متحد در افغانستان، در تالار کنفرانس های این وزارت به امضا رسید.

این تفاهمنامه را څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان، روح الله قاری زاده رئیس انجمن مستقل وکلای مدافع و آقای یوشووا معاون رئیس عمومی برنامه انکشافی ملل متحد در افغانستان به امضا رساندند.

قانون اساسی افغانستان ارائه مساعدت های حقوقی رایگان برای مظنونین و متهمین بی بضاعت را از مکلفیت های دولت میداند. به تاسی ازاین حکم قانون اساسی و ماده (3) قانون وکلای مدافع افغانستان وزارت عدلیه مکلفیت دارد تا دسترسی به خدمات مساعدت های حقوقی را در قضایای جنایی برای مظنونین و متهمین بی بضاعت و در قضایای مدنی برای زنان و اطفال بی بضاعت فراهم نماید.

پروژه عدالت و حقوق بشر اداره انکشافی ملل متحد به ادامه همکاری های قبلی شان، با وزارت عدلیه و انجمن مستقل وکلای مدافع در عرصه فراهم نمودن منابع تخنیکی و مالی به منظور ارائه مساعدت های حقوقی موثر همکاری می نماید.