ملاقات رئیس جدید (INL) با وزیر عدلیه

آقای بکستر هند رئیس جدید ریاست بین المللی مبارزه با مواد مخدر و تنفیذ قوانین وزارت خارجه امریکا (INL) در افغانستان و هیئت همراه شان روزسه شنبه مورخ 1/5/1392 با څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان در دفتر کارش دیدار و گفتگونمودند.
طرفین ضمن ملاقات تعارفی روی بعضی موضوعات ذیعلاقه نیز بحث و گفتگو نمودند.
ابتدا رئیس جدید (INL) از کارکرد های JSSP با ریاست های مختلف وزارت عدلیه معلومات داده و خواست تا سفارشات و توصیه های وزیر عدلیه را نیز با خود داشته باشد.
وزیر عدلیه با اظهار سپاس و قدردانی از کمک های JSSP با وزارت عدلیه فرمود که JSSP منتظر هدایت ما نباشند بلکه باید خودشان ابتکار عمل را در دست گرفته و باعث ایجاد اصلاحات بنیادی در ادارات شوند.  
وزیر عدلیه همچنان فرمود که با در نظر داشت فساد اداری که در افغانستان وجود دارد اصلاحات بنیادی یک امید برای آینده بهتر افغانستان و به خصوص در بخش اداره بوده میتواند.
وی اضافه نمود که نظر به ارزیابی کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی، وزارت عدلیه در درجه دوم قرار دارد و بسیاری از بست های ریاست های آن به رقابت گذاشته خواهد شد تا اینکه اشخاص متخصص و مجرب با یک معاش مناسب بتوانند این بست ها را احراز نمایند.
بعداً رئیس جدید (INL) در مورد توان بخشی و ارتقای ظرفیت کارمندان وزارت عدلیه گفت که در بخش ارتقای ظرفیت باید یک آمریت با تشکیلات وسیع وجود داشته باشد که ما آنها را آموزش بدهیم تا آنها بتوانند در آینده رهبری را به دست گرفته و برنامه ها را خودشان به پیش ببرند وبه مرور زمان از تشکیلات خارجی ها کاسته شده و به تشکیلات افغانها افزوده شود.
وزیر عدلیه ضمن موافقت با این موضوع از رئیس (INL) خواست که به عوض ورکشاپ های کوتاه مدت، کورس های طویل المدت را دایر نمایند وهر کس نظر به سویه خودش کورس های دوره ای را به شکل متناوب سپری نمایند و در ضمن برنامه های آموزشی باید طوری طراحی شوند که جنبه عملی داشته و موثریت آن در کار های روزمره قابل لمس باشد.
وی همچنان فرمود که قبل از ارایه برنامه های آموزشی باید یک ارزیابی کلی صورت گیرد و نظر به نیازمندی ها برنامه های آموزشی ارایه گردد. و از رئیس (INL) خواست که ریاست تقنین وزارت عدلیه را کمک و حمایت بیشتر نمایند.
در اخیر طرفین روی ماده 26 قانون اجراآت جزایی نیز بحث و گفتگو نمودند.