ملاقات تعدادی از بزرگان و متنفذین ولایت هلمند با وزیر عدلیه

تعدادی از بزرگان و متنفذین ولسوالی مارجه ولایت هلمند روز چهارشنبه مورخ 5/4/1392 با څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان در مقر این وزارت دیدار و گفتگو نمودند.

آنان ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی از دولت جمهوری اسلامی افغانستان، ولسوالی مارجه ولایت هلمند را یک ولسوالی آرام و عاری از کشت و قاچاق مواد مخدر خوانده گفتند که: ولسوالی مارجه که یک زمانی مرکز کشت و قاچاق مواد مخدر بود، فعلاً یک ولسوالی آرام بوده که پولیس محلی در آن ایجاد شده و عاری از کشت و قاچاق مواد مخدر میباشد.

آنان همچنان از وزیر عدلیه خواهان رهایی زندانیانی که در آن زمان از ولسوالی مارجه در قضایای سیاسی و مواد مخدر دستگیر شده اند، تحت ضمانت 20 نفر از اهالی قریه هایشان بابت هر زندانی شدند.

وزیر عدلیه از بزرگان قومی ولایت هلمند خواست که مانع کشت و قاچاق مواد مخدر در آن ولایت شده و این لکه نام بدی را از دامن افغانستان پاک نمایند.

وی همچنان در مورد رهایی زندانیان فرمود: طی سال های گذشته تعدادی زیادی از زندانیان طبق فرامین عفو و تخفیف به مناسبت روز های ملی و مذهبی از زندان رها شده اند و تعداد باقی مانده آنها نیز در صورتیکه تغییری در سلوک آنها مشاهده شده و آثاری از ندامت و پشیمانی در رفتار آنها دیده شود و واجد شرایط رهایی باشند طی فرامین عفو و تخفیف در آینده رها خواهند شد.

در اخیر بزرگان و متنفذین ولایت هلمند یکبار دیگر حمایت و پشتیبانی شانرا از دولت جمهوری اسلامی افغانستان اعلام نموده و وعده سپردند که در جهت محو کشت و قاچاق مواد مخدر در آن ولایت تلاش خواهند نمود.