ملاقات وزیر عدلیه با رئیس بخش حاکمیت قانون ماموریت پولیس اتحادیه اروپا در افغانستان

څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان روز دوشنبه مورخ 20/3/1392 با آقای هایکی وندروف رئیس بخش حاکمیت قانون ماموریت پولیس اتحادیه اروپا در افغانستان (UPOL) در دفتر کارش دیدار و گفتگو نمود.
ابتدا آقای هایکی وندروف از خدمات که در بخش حاکمیت قانون با ادارات عدلی و قضایی افغانستان انجام داده اند یاد آوری نمود. خصوصاً با وزارت عدلیه که در تهیه کد جزایی ( penal cod) و آگاهی حقوقی عامه نیز همکاری نموده اند.
وی همچنان گفت که ما در هماهنگی برنامه های اولویت ملی نیز نقش خود را ایفا میکنیم و از وزیر عدلیه خواست که اگر کدام سفارشی درین مورد داشته باشند با آنها در میان بگذارند.
وزیر عدلیه از اهمیت قانون در یک جامعه یاد آوری نموده فرمود: در حاکمت قانون تسوید، تدقیق، تصویب و بالاخره توشیح قانون در یک جامعه ارزش بارز داشته و در حقیقت اساس حاکمیت قانون در یک جامعه را قانون جامع، همگانی و بدون در نظر داشت کدام ملحوظ سیاسی، تشکیل میدهد.
وزیر عدلیه همچنان در مورد آگاهی دهی حقوقی عامه صحبت نموده فرمود: ارائه آگاهی حقوق به مردم یک کار خوب و موثر بوده اما تشکیلات آنها نظر به نیازمندی های که وجود دارد بسیار کوچک و محدود است و خواهان توسعه آن شده و گفت که باید پیام های آگاهی حقوقی به قریه و قصبات و نقاط دور دست افغانستان برسد تا آن مردم نیز آگاه شوند که در آن صورت موثریت خوب را در قبال خواهد داشت و از آنها خواست کسانی را که این پروژه را پیش میبرند باید به اساس شایسته گی، قابلیت و توانایی انتخاب نمایند زیرا این یک وظیفه بسیار مهم و خطیر است.    
وی همچنان گفت: موضوعات که به آگاهی مردم رسانده میشود باید مطابق به فرهنگ، عرف و عنعنات پسندیده همان مردم باشد در غیر آن مورد قبول واقع نشده و اعتراضات بلند میشود.
در اخیر وزیر عدلیه از نهاد های تمویل کننده که در بخش آگاهی دهی حقوقی کار میکنند خواست که در بین شان یک هماهنگی ایجاد نمایند تا از ارائه برنامه های تکراری جلوگیری شده و موثریت بیشتر داشته باشد که رئیس بخش حاکمیت قانون ماموریت پولیس اتحادیه اروپا در افغانستان در زمینه وعده همکاری نمود.