سفرمعین مسلکی وزارت عدلیه به ولایت پنجشیر

 هیئت وزارت عدلیه تحت ریاست قانونپوه داکترمحمد قاسم هاشمزی معین مسلکی وزارت درحالیکه ویرا دگروال حبیب خان رضوانی رئیس دفترر یاست عمومی محابس وتوقیف خانه ها وسایرین همراهی مینمودند روز پنجشنبه مورخ  5/12/1389 غرض بازدید از محبس پنجشیر در آن ولایت سفرنمودند.
هیئت مذکور درابتدا ازمحلی که غرض تعمیر جدید محبس این ولایت تخصیص داده شده بود، دیدن نمودند.این محل که در13 کیلومتری بازارک قراردارد. درطول سالهای بحران منحیث محبس ازآن استفاده بعمل می آمد. وفعلاً به شکل مخروبه قراردارد.
اما موقعیت این محل ازنگاه امنیتی قابل تشویش تلقی نگردید، متعاقب آن هیئت از ولایت پنجشیر دیدن و با والی آن ولایت ملاقات نمودند.
والی ولایت تعهد نمود که پل  مخروبه  را که سرک عمومی را با محل  جدید محبس وصل می کند از بودجه ولایت اعمار مجدد نماید امیرالبحر هیوارد وعده نمود تا پلان اعمارمحبس را سردست گیرد.
در محبس موجود که در دامنۀ تپه  در جوار دریای  پنجشیر قرار دارد، فاقد تسهیلات لازم  برای محبوسین می باشد، محبوسین در کانتینر بزرگ که ازطرفcssp آماده شده  نگهداری  می شود.  
محبوسین ازنبود برق شاکی بودند.امیرالبحرهیوارد به PRT آن ولایت وظیفه داده  تا مصارف جنراتور خورد  فعلی را برای پنج  ماه آینده تمویل کنند. امیرالبحرهیوارد به PRT هدایت داد تا اینکه مصارف مواد تعمیراتی غرض تعمیر دیوارساحه ای را که درمجاورت محبس فعلی قراردارد  بپردازد، البته ازاین ساحه درصورت اعمارمحوطه  برای ملاقات محبوسین  باپایوازهای شان وتفریح محبوسین استفاده به عمل خواهد آمد.