جلسه گروپ کاري محابس داير گرديد

جلسه گروپ کاري محابس به رياست قانونپوه داکتر محمد قاسم هاشمزي معين مسلکي وزارت عدليه و نماينده گان ( رياست عمومي محابس، وزارت صحت عامه، دفتر حمايوي بخش محابس، اتحاديه اروپا، صليب سرخ، آي ان ال، پروگرام اصلاحات بخش عدلي اتحاديه اروپا، يوناما و يو ان او دي سي ) روز سه شنبه مورخ 10/12/1389 در مقر وزارت عدليه برگزار شد.

در ابتدا مروري بر موضوعات جلسه قبلي ( تجهيزات مورد نياز محابس جديد الاعمار کنر، دايکندي و سمنگان، فراهم آوري خدمات صحي محابس، تنظيم نشست وزراي عدليه و صحت عامه جهت مرور تفاهمنامه امضا شده صحي، نبود مراکز اصلاح و تربيت اطفال اناث در بعضي از ولايات و ... ) صورت گرفت.
بعداً در مورد ضرورت هاي مبرم رياست تصدي صناعتي ( آنعده محابس که جاي براي فعاليت هاي توليدي ندارند و فعاليت توليدي هم ندارند، محابس که با وصف اينکه تعمير دولتي دارند اما هيچگونه فعاليت توليدي ندارند، محابس که فعاليت نسبي دارند اما جاي مناسب براي توليدي ندارند، محابس که جاي چندان مناسب ندارند و فعاليت دارند، محبس که تازه اعمار گرديده و جاي مناسب براي فعاليت حرفه وي دارد وسايل و افزار کار اشد ضرورت است، در آنعده از محابس که محبوسين در خانه هاي کرايي نگهداري ميشوند تعمير دولتي ساخته شود تا در پهلوي اعمار تعمير محبس براي شاپهاي صناعتي نيز تعمير دولتي با لوازم و تجهيزات آن به شمول ماشين آلات و دستگاه هاي توليدي آماده شود و آنعده از محابس که تعمير دولتي دارد و فعاليت هاي نسبي توليدي هم دارد و وسايل توليدي ضرورت است. ) بحث صورت گرفت و به اعضاي گروپ وظيفه سپرده شد تا تصاميم شانرا در جلسه بعدي ارائه نمايند.