ورکشاپ آگاهی دهی جهت وقایه و کنترول ایدز( H.I.V) در وزارت عدلیه دایر گردید

روز یکشنبه مورخ 5/4/1390 ورکشاپ آگاهی دهی و داد خواهی در ارتباط به مرض ایدز و جلوگیری ازعوامل این مرض به همکاری وزارت صحت عامه در تالار وزارت عدلیه برگزار گردید.
در این ورکشاپ یک روزه قانونوال سید یوسف حلیم معین اداری وزارت عدلیه، نماینده وزارت صحت عامه، خانم کیتی نماینده پروگرام ملی کنترول ویروس ایدز و تعداد زیاد از کارمندان وزارت عدلیه اشتراک داشتند.
در آغاز مجلس با تلاوت آیات چندی ازقرآن کریم شروع گردید.
و بعداً معین اداری وزارت عدلیه سخنان اش را پیرامون موضوعات کلی ویروس ایدز یا (H.I.V) ابراز نموده در رابطه به ساختن یک زیربنا برای جلو گیری از مبتلا شدن به این مرض و همکاری وزارت صحت عامه صحبت نمود.
ایشان افزودند: این ورکشاپ یک سهولت است که میتوانیم آگاهی حاصل نموده و از اعراض وعلایم این مرض جلو گیری نمائیم زیرا وقایه و کنترول این مرض آسانتر و ارزانتر از تداوی آنست.
بعداً دوکتور میرزمان ملکزی مشاور انکشاف رهنمود ها و ارتقای ظرفیت در رابطه به جلو گیری از مرض ایدز از نظر قانون صحبت نموده و از وزارت عدلیه خواهان همکاری شدند، وی یاد آور شد که وزارت عدلیه باید در این رابطه یک مسوده قانونی را ترتیب نموده و در انکشاف پروتوکول ها و اسناد قانونی با وزارت صحت عامه همکاری نمایند تا تطبیق پروگرام های جلوگیری از ایدز (H.I.V) و کاهش اضرار مواد مخدر که یک اقدام طبی واجتماعی است به طور بهتر صورت گیرد و این یگانه راه جلوگیری ازمبتلا شدن به این مرض میباشد .
به صورت کلی راه بیرون رفت وجود دارد که از جمله آگاهی دهی مکمل و هماهنگی وزارت های کلیدی با وزارت صحت عامه، ترتیب یک قانون در رابطه به این مرض و تطبیق آن درجامعه است که مشترکاً باید فعالیت نمایند.
بعداً در رابطه  به این مرض،چگونگی انتقال آن و چگونگی جلوگیری از آن به اشتراک کننده گان معلومات کافی ارئه شد.