دیدار مسئول بخش همکاری با وزارت عدلیه پروگرام حمایت سکتور عدلی و قضایی یا JSSP با وزیر عدلیه

روز سه شنبه مورخ 31/3/1390 خانم رنی کریکو مسئول بخش همکاری با وزارت عدلیه موسسه پروگرام حمایت سکتور عدلی (JSSP) همراه با اعضای تیم خویش با څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان در دفتر کارش ملاقات کرد.
موضوع این دیدار را همکاری و کمک های موسسه JSSP) ( با مساعدین حقوقی و ادغام آنها با ریاست مساعدت های حقوقی وزارت عدلیه تشکیل میداد.
ابتدا وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان از سمیه سید مشاور امور عامه موسسه JSSP در وزارت عدلیه خواست تا ارتباط ولایات را با مرکز از طریق انترنت برقرار سازند تا گزارشات و معلومات مطلوب به موقع به دسترس وزارت قرار گیرد و همچنان در مورد آگاهی دهی به مردم از تیلفون پیامگیر (2030)  وزارت عدلیه از جانب JSSP خواست تا با بخش آگاهی حقوقی ریاست حقوق ارتباط گرفته و با همکاری آنها در مورد تیلفون پیامگیر وزارت عدلیه به مردم آگاهی داده شود تا مردم بتوانند ازین طریق شکایات، پیشنهادات و پیام های خویش را به این وزارت ارسال بدارند.
وی همچنان از این موسسه در بخش مساعدت های حقوقی طالب همکاری شده فرمودند: ما میخواهیم تشکیل ریاست مساعدت های حقوقی را وسعت بدهیم و در تمام ولایات اداره مساعدت های حقوقی را فعال بسازیم تا به مردم بی بضاعت مساعدت صورت گیرد و ما میخواهیم تا مساعدین حقوقی با ریاست مساعدت های حقوقی یکجا شده و جزء تشکیل این ریاست گردند تا یک اداره مساعدت های حقوقی قوی تشکیل گردد و دیگر به شکل یک انجو با ما ارتباط نداشته باشند و در مدت دو یا سه سال دوره انتقال به صورت تدریجی با وزارت عدلیه یکجا شوند و کمک های موسسات فراهم کننده مساعدت های حقوقی به حساب وزارت عدلیه داده شود تا از طریق وزارت عدلیه حقوق مساویانه به آنها داده شود.
خانم رنی کریکو مسئول بخش همکاری با وزارت عدلیه موسسه پروگرام حمایت از سکتور عدلی و قضایی در این مورد از صحبت های که با آقای وحدت رئیس مساعدت های حقوقی داشتند یاد آوری نموده فرمودند: "  JSSP به همکاری خویش با وزارت عدلیه در رسیدن به اهداف مربوط به اصلاحات ادامه داده و از ادغام مساعدین حقوقی ( ILF ) با وزارت عدلیه استقبال میکند.
وی همچنان اعضای جدید تیم خویش خانم سوسن استمپر را به حیث مشاور حقوق بشر و چارلس پارکر را به حیث مشاور وکالت در قضایا جزائی معرفی نمود. فضل من الله مشاور حقوقی نیز در این جلسه حضور داشت و در آینده با خانم ستمپر کار خواهد کرد.