تسلیم دهی پنج عراده موتر زرهی به وزارت عدلیه

جلسۀ پیرامون تسلیم دهی ( 5 ) عراده موتر زرهی کمک های ایالات متحده امریکا به وزارت عدلیه به روز سه شنبه 30/6/1389 در تالار این وزارت برگزار گردید.
درین محفل آقای حبیب الله غالب وزیر عدلیه جمهوری اسلام افغانستان، آقای هنس کلیم رئیس هماهنگی حاکمیت قانون و تنفیذ قانون ایالات متحده امریکا، معین مسلکی وزارت عدلیه، روسای این وزارت و جمعی از مهمانان و ژورنالستان حضور داشتند.
ابتدا وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان از کمک های ایالات متحده امریکا به وزارت عدلیه و در راه تحکیم حاکمیت قانون تشکری نموده فرمودند: به ادامه کمک های قبلی ایالات متحده امریکا در راه تحکیم حاکمیت قانون، تامین امنیت عامه و رفاه مردم افغانستان، این بار ایالات متحده امریکا ( 5 ) عراده موتر زرهی را به وزارت عدلیه کمک نموده اند، که این کمک ها به اساس توافقنامۀ که در سال 2006 بین وزارت عدلیه و سفارت ایالات متحده امریکا به امضا رسیده بود و در سال 2008 تعدیل یافت، صورت گرفته است.
ایالات متحده امریکا به پیروی حمایت از برنامه های پولیس عدلی، پولیس جنایی و مبارزه علیه مواد مخدر این تصمیم را اتخاذ نموده اند، که علاوه از اینکه در راستای تامین امنیت همگانی به مردم افغانستان و در راستای اعمار و بازسازی آن، مردم ما را کمک می کنند، در راه تامین امنیت فردی مامورین عالی رتبه و کسانی که درین راستا همرای شان همکاری دارند، که البته منافع آن به خود افغانستان برمیگردد، کمک وهمکاری نمایند.
به همین اساس و توافقنامۀ مذکور تحت شرایط خاصی، پنج عراده موتر زرهی را به خاطر استفاده در امور رسمی ارگان های عالی وزارت و اداره محابس و توقیف خانه های افغانستان اهدا کردند.  
یک بار دیگر از کمک و همکاری هایشان تشکری می کنم وامیدوارم در موضوعات که مربوط به وزارت عدلیه میشود، چه در ساحه محابس و تحکیم قانون و چه در ساحه اصلاح قوانین که به حیات اجتماعی مردم افغانستان تعلق میگیرد، با ما همکاری و همیاری نمایند.
در اخیر آقای هنس کلیم رئیس هماهنگی حاکمیت قانون و تنفیذ قانون ایالات متحده امریکا وعده همکاری نموده و محفل با تسلیم دهی این موتر ها به وزارت عدلیه به پایان رسید.