تدویر جلسه گروپ اصلاح قوانین جزائی

جلسه گروپ اصلاح قوانین جزائی روز سه شنبه 6/1/1392 تحت ریاست څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان در تالار کنفرانس های وزارت عدلیه دایر گردید.
این گروپ متشکل از نمایندگان ستره محکمه، وزارت امور داخله، وزارت امور زنان، لوی څارنوالی، ریاست امنیت ملی، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان و سایر مراجع ذیربط و نهاد های بین المللی می باشد که جهت ساختن کود جزا برای افغانستان تشکیل شده، دارای چندین کمیته فرعی میباشد.
ابتدا وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان در مورد اهمیت و ضرورت کود جزا صحبت نموده، فرمود: قانون جزای ما دارای نواقص و کاستی های است که باید اصلاح شوند و به همین خاطر در ساحات مختلف قوانین اختصاصی وضع شده بود که متاسفانه آنها هم کامل نبودند، مثل قانون تمویل تروریزم، قانون تطهیر پول و امثال آن که در ساحات خاص تنظیم شده بودند و ایجاب تعدیل را میکند، به همین اساس ما یک اجتماع بزرگی را به کمک موسسه محترم یو ان او دی سی در کوالا لامپور دایر نمودیم و در آنجا اهداف مشخص شد و در باره شاخص ها و مواردیکه باید در پیشبرد امور به کار برده شود تدابیر وتصامیم گرفته شد و کار های هم درین زمینه صورت گرفته است.
وی همچنان پیشنهاد نمود که یک کمیته دیگر جهت ارزیابی کارکرد کمیته ها به سرپرستی محترم محمد اشرف رسولی تشکیل گردد تا کار ها را به صورت مداوم ارزیابی نمایند و اگر کدام کاستی در کارها موجود باشد با مشوره با آن کمیته در جهت حل آن اقدام نمایند.
بعداً کمیته های فرعی از کارکرد های شان به جلسه گزارش داده و نظریات و پیشنهادات شانرا جهت هرچه بهتر شدن امور ارائه نمودند.
در اخیر محمد اشرف رسولی وزیرمشاور ریاست جمهوری پیرامون موضوع صحبت نموده و رضایت خویش را از کارکرد کمیته های مربوط اظهار نمود.