تدویر کنفرانس پالیسی و استراتیژی پنج سال آینده وزارت عدلیه

ریاست پالیسی، پلان و ارتباط خارجه وزارت عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان روز یکشنبه 29 دلو 1391 کنفرانس سه روزه ای را تحت عنوان ( کنفرانس پالیسی و استراتیژی پنج سال آینده وزارت عدلیه ) در هوتل انترکانتیننتال کابل برگزار نمود.
درین کنفرانس څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان، معینان، روسای ادارات مرکزی و ریاست های عدلیه ولایات و جمعی از مهمانان داخلی و خارجی اشتراک نموده بودند.
ابتدا څارنپوه حبیب الله غالب وزیر  عدلیه در رابطه به موضوع صحبت نموده فرمود: حاکمیت قانون و دسترسی به عدالت شاخص اساسی و مهم در جهت انکشاف و توسعه متوازن اجتماعی، فرهنگی، تامین امنیت و صلح پایدار در یک جامعه میباشد.
وی افزود: با وجود دست آورد های اخیر در بخش های عدلی و قضایی هنوزهم عدالت در سراسر کشور به صورت متوازن تامین نگردیده و به نیازمندی های مردم رسیده گی صورت نگرفته است.
وی همچنان اضافه نمود که ستراتیژی وزارت عدلیه اهداف عمده بخش عدلی را شناسایی و برای بهبود عدالت و حاکمیت قانون برنامه های جامعی را طراحی نموده است که شامل موضوعات اصلاح قوانین و موثریت روند قانونگذاری، دسترسی به عدالت، آگاهی حقوقی عامه، انکشاف ساختاری ارتقای ظرفیت و خدمات حقوق بشر میباشد و این استراتیژی اهداف پنج سال آینده وزارت عدلیه را تعیین مینماید و تطبیق آن در آینده نشان دهنده یک نظام عدلی با کیفیت برای همه افراد جامعه خواهد بود.
بعداً مالتی کرشنر رئیس پروژه حاکمیت قانون موسسه جی آی زید صحبت نموده فرمود: یکی از برنامه های کاری ما آگاهی دهی حقوقی عامه بوده و میخواهیم در بخش ایجاد پالیسی و استراتیژی وزارت عدلیه را کمک نماییم ما امروز میخواهیم تمام  چالش های عدلی را درین کنفرانس بررسی نموده و جهت رفع آن از دانش و تجارب همکاران استفاده نماییم.  
این کنفرانس به مدت سه روز ادامه یافت که درین مدت استراتیژی و پالیسی پنج سال آینده وزارت عدلیه با روسای ادارات مرکزی و ریاست های عدلیه ولایات شریک ساخته شد تا مشکلات و نواقص موجود در آن برطرف گردیده و یک استراتیژی جامع و کامل برای پنج سال آینده آن وزارت تهیه گردد.
این کنفرانس به کمک مالی موسسه جی آی زید آلمان دایر گردیده بود.