سفر وزیر عدلیه به ولایت هلمند

به تاسی از حکم فقره (8) ماده اول فرمان شماره (45) مقام ریاست جمهوری اسلامی افغانستان، څارنپوه حبیب الله "غالب" وزیر عدلیه د.ج.ا.ا در رأس یک هیأت مشتمل از عبدالغياث "الياسي" رئيس تفتيش داخلي، محمد صدیق "صدیقی" رئیس عمومی مراکز اصلاح و تربیت اطفال و عبدالقيوم "غفوري" سكرتر مقام آن وزارت به ادامه سفر های قبلی شان غرض بازدید و بررسی واحد های مربوط جهت رفع نیازمندی ها و مشکلات کاری بعد از ظهر روز دوشنبه 9/11/1391 عازم ولایت هلمند گردیدند.

ابتدا وزیر عدلیه و هیئت همراه شان در محفل تهداب گذاری ساختمان ریاست عدلیه ولایت هلمند اشتراک نموده و سنگ تهداب آن ریاست را گذاشتند. قرار است این ساختمان به کمک مالی موسسه (PRT) انگلستان و به هزینه 550000 دالر امریکایی ساخته شود.  

بعداً وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان مرکز اصلاح و تربیت اطفال آن ولایت را که جدیداً اعمار گردیده افتتاح نمود. این مرکز به مساحت 5770 متر مربع و به هزینه 917000 دالر امریکایی به کمک مالی موسسه (PRT) انگلستان ساخته شده است.

در محفلی که به همین مناسبت در مرکز اصلاح و تربیت اطفال آن ولايت دایر گریده بود محمد نعیم بلوچ والی ولایت هلمند، نعمت الله غفاری نایب دوم شورای ملی، مسئولین ادارات دولتی و غیر دولتی و جمعی از متنفذین، ملاامامان و موسفیدان آن ولایت اشتراک نموده بودند.

ابتدا محمد نعیم بلوچ والی آن ولایت تشریف آوری هیأت را خیر مقدم گفته و آرزو نمود که تشریف آوری ایشان باعث پیشرفت، ترقی، صلح و ثبات بیشتر در آن ولایت گردد.

متعاقباً وزیر عدلیه طی سخنان عالمانه شان هدف از سفرشان به آن ولایت را بيان داشته سهم گیری فعال مردم با دولت را در راستای تحقق اهداف و پلان های دولت ضروری و مؤثر دانسته و تاکید نمودند تا مردم با مساعی مشترک با دولت در محو فساد اداری، تشویق و ترغیب  نسل جوان اعم از ذکور و اناث در جهت فراگیری علم و دانش، تربیه اولاد سالم، تحکیم و تسريع روند صلح و تأمین امنیت در کشور  توجه جدی مبذول بدارند.

در ادامه آقای غفاری و خانم کاترینا نماینده تیم(PRT) کشور انگلستان در هلمند باالنوبه در رابطه به موضوع صحبت نمودند. 

در اخیر والی ولایت هلمند تحایفی را که در نظر گرفته بودند به وزیر عدلیه و هیئت همراه شان اهدا نمودند.