نشست نوبتی هیأت نظارتی سیستم مدیریت قضایا، برگزار شد

5 عقرب 1395

این نشست به ریاست میر فیاض‌ الدین امینی رییس مرکز اصلاح و تربیت اطفال کابل و با اشتراک نماینده های ارگان‌های عدلی و قضایی و مشاوران عدلی و حقوقی پروگرام حمایت سکتور عدلی نهاد J.S.S.P در افغانستان، برگزار گردید.

در این نشست، فطرت الله فرحت رییس عمومی سیستم مدیریت قضایا، در بارۀ موارد زیر، معلومات ارایه نمود:

1- ایجاد دفتر سیستم مدیریت قضایا برای مرکز عدلی و قضایی لوی سارنوالی و محبس بگرام؛

2- نشست هیأت نظارتی این سیستم با وزیران در بارۀ تعیین جایگاه اداری سیستم مدیریت قضایا؛

3- سفر هیأت نظارتی این سیستم به منظور کسب تجارب به یکی از کشور هایی که نظام حقوقی آن با نظام حقوقی افغانستان نزدیک باشد؛

4- نشست هیأت نظارتی این سیستم با نمایندۀ سفارت امریکا ــ که در پانزدهم عقرب امسال، برگزار می‌شود؛

و پلان انتقالی سیستم مدیریت قضایا به اداره های مربوطه دولت افغانستان.

 وی اضافه کرد که به منظور انتقال مؤثر این سیستم به دولت افغانستان، اداره های مربوط باید در تشکیل و بودجۀ سال مالی شان، این موضوع را در نظر بگیرند.

سیستم مدیریت قضایا در 33 ولایت افغانستان ایجاد شده است و به زودی در ولایت نورستان، نیز ایجاد می‌شود.

در این سیستم، همۀ قضایا از مرحلۀ کشف تا تحقیق، محاکمه و محابس، ثبت خواهد شد.

امیرالدین امانپور سرپرست آمریت بخش مرکزی سیستم مدیریت قضایا در بارۀ دست‌آوردها و کارهای انجام شدهِ دو ماه گذشته کابل، معلوماتی را ارایه نمود.

در همین حال، عصمت الله سلطانی آمر بخش ولایتی سیستم مدیریت قضایا، دست‌آوردها و پیشرفت‌های این سیستم را در ولایات، به هیأت نظارتی شریک نمود.

هم‌چنان، مرتضی تمجید آمر بخش انکشاف دیتابیس در رابطه به فعالیت‌های تازۀ سیستم مدیریت قضایا در بخش دیتابیس یا بانک معلوماتی، معلوماتی را ارایه نمود.

در پایان، احمد فواد پیام در رابطه به چگونگی اضافه نمودن اشخاص ممنوع الخروج در فورم بخش محکمه، معلوماتی مفیدی را ارایه نمود.

سیستم مدیریت قضایا از چندی به این سو، برای نهادهای عدلی و قضایی ایجاد شده است. این سیستم، همۀ معلومات دوسیه های جزایی و مدنی را در همۀ نهادهای عدلی و قضایی، ثبت، تعقیب و حفظ می‌نماید.