ملاقات وزیر عدلیه با معاون قاضی القضات کشور ایتالیا

معاون قاضی القضات کشور ایتالیا و هیئت معیتی شان روز شنبه 30/10/1391 با څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان در دفتر کارش دیدار و ملاقات نمودند.
طرفین ضمن ملاقات تعارفی در مورد چگونگی اصلاحات در سکتور عدلی و قضایی افغانستان بحث و تبادل نظر نمودند.
ابتدا وزیر عدلیه از کمک های کشور ایتالیا به افغانستان خصوصاً در بخش عدلی و قضایی اظهار سپاس و قدردانی نموده و کمک های کشور ایتالیا را با کمیسیون عدلی و قضایی، تسوید و اصلاح قوانین، تاسیس مجموعه نهاد های قضایی در پنج ولایت به طور نمونه قابل ملاحظه خواند و از نقش ارزنده قانون گذاران ایتالیایی در تسوید قانون اجراآت جزایی موقت که تا اکنون نافذ میباشد ابراز قدردانی نمود.
وی همچنان فرمود که افغانستان خوشبختانه این فرصت را یافته است که از تجارب و دانش حقوقی ایتالیا در پروسه اصلاح قوانین خویش استفاده نماید.
سپس وزیر عدلیه معلومات مختصری در مورد قانون جامع اطفال، قانون طرز رسیدگی به تخلفات اطفال و موادی از این قانون که در مورد حمایت از اطفال است و جزئیاتی را در مورد مرکز مستقل ملی آموزش حقوقی که در پوهنتون کابل موقعیت دارد ارائه نمود.
متعاقباً معاون قاضی القضات ایتالیا با سپاس از حسن نیت وزیر عدلیه نسبت به کمک های کشور ایتالیا افزود: قدردانی و رضایت شما از کمک ها و کارکرد های کشور ایتالیا در افغانستان ما را امید و روحیه میبخشد تا بیشتر از گذشته تلاش نموده و به کمک های خود ادامه بدهیم.
وی همچنان به نقش اساسی و بنیادی عدالت در روند صلح، ثبات و رفاه یک کشور اشاره نموده و خواهان همکاری بیشتر به خاطر مبارزه علیه جرایم سازمان یافته، جرایم مافیایی و جرایم سنگین با در نظرداشت حقوق دفاع و حقوق بشری مجنی گردیدند.
در اخیر معاون قاضی القضات کشور ایتالیا با اهدای سمبول نهاد عدلی و قضایی کشورش به وزیر عدلیه یک باردیگر به کمک های دراز مدت کشورش به افغانستان و خصوصاً در بخش عدلی و قضایی تاکید نمود.