ملاقات وزیر عدلیه با مشاور حاکمیت قانون دفتر یوپول

څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان روز چهارشنبه 29/9/1391 با خانم انا لینکس فیلد یکی از مشاورین حاکمیت قانون دفتر یوپول در دفتر کارش دیدار و ملاقات نمود.
هدف از این ملاقات را مشورت در مورد چگونگی مصرف و استفاده از ( 120.000 ) یکصدوبیست هزار یورو که قرار است در ولایات بلخ و سمنگان در بخش آگاهی حقوقی عامه به مصرف برسد، تشکیل میداد.
ابتدا خانم انا در مورد صحبت نموده فرمود: " ما یک مقدار پول را از وزارت خارجه آلمان دریافت نموده ایم که قرار است جهت ارائه آگاهی حقوقی عامه در ولسوالی ها و مناطق دوردست مربوط ولایات بلخ و سمنگان به مصرف برسد و رهبری آنرا افغانها به عهده خواهد داشت".  
وی جهت مـؤثریت و هماهنگی هرچه بیشتر در زمینه وزیر عدلیه را در جریان قرار داده و از ایشان طالب مشورت گردید.
وزیر عدلیه به موجودیت یک هماهنگی میان نهاد های دولتی و غیر دولتی ارائه کننده مساعدت های حقوقی تاکید نموده فرمود: باید تمام نهاد های دولتی و غیر دولتی که مساعدت های حقوقی را به مردم ارائه مینمایند با هم هماهنگی داشته باشند تا از تکرار یک برنامه در یک محل جلوگیری شده و تمام مناطق دوردست و ولسوالی ها به طور مساویانه تحت پوشش قرار گیرند.
وی تاکید نمودند: مردمیکه در مناطق دوردست مثل قریه جات، دره ها و ولسوالی ها زندگی مینمایند به آگاهی بیشتری نسبت به شهر ها و مراکز نیاز دارند و تمام نهاد های دولتی و غیر دولتی که درین راستا کار مینمایند باید این کمپاین را به صورت محتاطانه و تدریجی به پیش ببرند تا با عکس العمل منفی مردم مواجه نشوند و این کمپاین باید از طریق ملا امامان مساجد، اشخاص بانفوذ، استادان صادق که افراد جامعه بالای شان اطمینان داشته باشند عملی شود تا مورد قبول آنها قرار گیرد.
وی مطالعه دقیق از وضعیت اجتماعی و فرهنگی مناطق که این کمپاین در آنجا راه اندازی میشود را کلید موفقیت این برنامه دانسته فرمود: در نظر گرفتن سطح سواد و دانش، سن، عادات و فرهنگ مربوط در یک جامعه نقاط کلیدیست در پیشبرد این کمپاین و این کار نیاز به متخصصین ورزیده دارد، این کار ما را قادر میسازد تا برنامه های خود را اولویت بندی نموده و یک استراتیژی ملی موثری را در زمینه بسازیم.
در اخیر وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان از کمک های یوپول با بخش عدلی و قضایی اظهار سپاس و قدردانی نموده از ایشان خواست که این برنامه ها را در سایر ولایات نیز گسترش دهند.