ملاقات وزیر عدلیه ایتالیا با وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان

خانم پولا سیفیرینو دیبنی دیتو وزیر عدلیه ایتالیا و هیئت همراه شان روز یکشنبه 19/9/1391 با څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان در دفتر کارشان دیدار و گفتگو نمودند.
وزیر عدلیه ایتالیا از همکاری کشورشان با افغانستان در بخش عدلی و قضایی یاد آوری نموده فرمود:
ایتالیا در بخش محو خشونت علیه زن، مبارزه با فساد اداری و حاکمیت قانون با بخش عدلی و قضایی افغانستان همکاری می نماید زیرا حاکمیت قانون تنها راهی است که فاصله بین مردم و حکومت را از بین میبرد. وی وضعیت حقوقی خانم ها را در عرصه های مختلف قناعت بخش خوانده فرمود که ایجاد یک تغییر مثبت نیاز به تلاش های دوامدار و خسته گی ناپذیر دارد.
وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان از کمک های جامعه بین المللی با افغانستان تشکری نموده و نقش کشور ایتالیا را در سکتور عدلی و قضایی برجسته خواند و از کمک هایشان با محابس و مراکز اصلاح اطفال ابراز قدردانی نمود.
وی همچنان از وزیر عدلیه ایتالیا خواست که کمک هایشانرا تنها منحصر به هرات نساخته و به دیگر ولایات افغانستان نیز گسترش بدهند وهمچنان از آنها خواست که در ضمن ظرفیت سازی در بخش ساختار و زیربنا ها هم توجه نمایند زیرا زیربنا مستقیماً با موثریت کار در یک اداره ارتباط دارد و ایجاد زیربنا یک موضوع قابل دید و محسوس است که به روابط بین کشور ها تاثیر میگذارد.
در اخیر وزیر عدلیه ایتالیا یکبار دیگر تعهد کشورش را به ادامه کمک ها به افغانستان ابراز نموده فرمود که ایتالیا با کمک هایش با افغانستان متعهد بوده و این کمک ها همچنان ادامه خواهد یافت.