سفر وزیر عدلیه به ولایت کاپیسا

به تاسی از فقره (8) ماده اول فرمان شماره (45) مورخ 5/5/1391 مقام عالی ریاست جمهوری اسلامی افغانستان، څارنپوه حبیب الله "غالب" وزیر عدلیه ج.ا.ا در رأس یک هیأت مشتمل از عبدالغياث "الياسي" رئيس تفتيش داخلي، عبدالقيوم "غفوري" سكرتر مقام وزارت، سيد ولي "سادات" عضو تفتيش داخلي وزارت عدليه و نمایندگان ستره محکمه، لوی څارنوالی و ریاست اداره عالی مبارزه با فساد اداری به ادامه سفر های قبلی غرض بازدید و بررسی واحد های مربوط جهت رفع نیازمندی ها، کمبودات، نواقص و مشکلات کاری روز پنجشنبه 25/8/1391 عازم ولایت کاپیسا گردیدند.

طي نشست كه در مقر آن ولايت برگزار شده بود مسئولین ادارات دولتی و غیر دولتی، متنفذین، ملاامامان و موسفیدان آن ولایت اشتراک نموده بودند.

ابتدا جنرال محراب الدين "صافي" والی ولایت کاپیسا تشریف آوری هیأت را خیر مقدم گفته ضمن سخنرانی خویش از پیشرفت ها در جهت بازسازی، تحکیم صلح و جلوگیری از غصب املاک دولتی یادآوری نموده، مشکلات و موانع موجود در آن ولایت را ابراز داشتند.

متعاقباً وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان طی سخنرانی عالمانه شان هدف از سفرشان به آن ولایت را بيان داشته سهم گیری فعال مردم با دولت را در راستای تحقق اهداف و پلان های دولت ضروری و مؤثر دانسته و تاکید نمودند تا مردم با مساعی مشترک با دولت در جلوگیری از غصب املاک دولتی و شناسایی غاصبین، محو فساد اداری، تشویق و ترغیب  نسل جوان اعم از ذکور و اناث در جهت فراگیری علم و دانش، تحکیم و تسريع روند صلح و تأمین امنیت در کشور  توجه جدی مبذول بدارند.

بعداً مسئولین، ملاامامان و متنفذین آن ولایت بالنوبه پیرامون مشکلات موجود در آن ولایت صحبت نموده و پیشنهادات شان را  پیرامون تقویه نصاب تعلیمی مکاتب، عرضه خدمات صحی با کیفیت، رسیده گی به قضایای جزایی و مدنی از طریق نهاد های عدلی و قضایی، آگاهی دهی حقوقی به مردم و غیره موارد ارایه نمودند.

هیئت مشکلات و موانع موجود را استماع نموده هدایات لازم و راه حل های مناسبی را با در نظرداشت احکام شریعت اسلامی و قوانین نافذه کشور ارائه فرمودند.

در اخير هیئت مذکور از مركز اصلاح و تربيت اطفال ولايت كاپيسا ديدن نموده، از چگونگي وضعيت اعاشه و اباطه، حفظ الصحه محيطي، برخورد پرسونل آن مركز، چگونگي پيشبرد امور تعليم و تربيه، پيگيري بموقع دوسيه هاي نسبتي محجوزين، چگونگي تأمين ارتباط محجوزين با اقارب قانوني شان و ساير موارد نظارت به عمل آورده رهنمايي هاي لازم را در جهت بهبود هر چه بهتر و بيشتر امور به مسولين آن مركز ارايه نمودند.