سفر وزیر عدلیه به ولایت سمنگان

څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان روز یکشنبه 9/7/1391 طی یک سفر رسمی جهت بررسی از چگونگی تطبیق فرمان شماره 45 ریاست جمهوری اسلامی افغانستان عازم ولایت سمنگان گردید.
درین سفر وزیر عدلیه را روسای عمومی حقوق، تفتیش داخلی، قضایای دولت، مراکز اصلاح و تربیت اطفال و نمایندگان محترم ستره محکمه، لوی څارنوالی و اداره مبارزه با ارتشاء و فساد اداری همراهی مینمودند.
وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان ابتدا در محفل که جهت افتتاح تعمیر جدید ریاست عدلیه ولایت سمنگان تدویر یافته بود شرکت نمودند.
وزیر عدلیه هدف از سفرشان به ولایت سمنگان را بررسی مشکلات مردم و انتقال آن به مرکز عنوان نموده و از مردم ولایت سمنگان خواست که همکاری همه جانبه و تنگاتنگ با دولت داشته باشند تا به کمک همدیگر بر مشکلات فایق آیند.
این تعمیر به کمک پروژه حاکمیت قانون (GIZ  ) جمهوری فدرال آلمان به طور پخته و اساسی اعمار گردیده است.
بعداً وزیر عدلیه با پوهنیار خیرالله انوش والی ولایت سمنگان، تاج محمد غفوری رئیس عدلیه، نمایندگان شورای ولایتی و جمعی از بزرگان آن ولایت ملاقات نموده و مشکلات شانرا از نزدیک استماع نمودند.
والی ولایت سمنگان و نمایندگان شورای ولایتی آن ولایت نبود آب آشامیدنی، آب زراعتی، برق و کمک های پزشکی را از جمله مشکلات عمده ولایت سمنگان برشمرده و از دولت جمهوری اسلامی افغانستان خواهان رسیدگی به مشکلات شان گردیدند.
در اخیر وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان از مرکز اصلاح و تربیت اطفال آن ولایت دیدن نموده و مشکلات محجوزین آن ولایت را از نزدیک استماع نمود و جهت رسیدگی به مشکلات محجوزین به مسوولین مربوطه دستور لازم ارائه فرمودند.