سفر وزیر عدلیه به ولایت بلخ

څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان روز یکشنبه 9/7/1391 طی یک سفر رسمی جهت بررسی از چگونگی تطبیق فرمان شماره 45 ریاست جمهوری اسلامی افغانستان عازم ولایت بلخ گردید.
درین سفر وزیر عدلیه را روسای عمومی حقوق، تفتیش داخلی، قضایای دولت، مراکز اصلاح و تربیت اطفال و نمایندگان محترم ستره محکمه، لوی څارنوالی و اداره مبارزه با ارتشاء و فساد اداری همراهی مینمودند.
ابتدا وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان با عطا محمد نور والی ولایت بلخ دیدار و گفتگو نموده و بعداً از ریاست عدلیه ولایت بلخ دیدار نمود.
وزیر عدلیه با رئیس، مسوولین و کارمندان ریاست عدلیه بلخ دیدار و گفتگو نموده و گزارشی از دست آوردها و مشکلات آن ریاست را که توسط آقای مصباح رئیس عدلیه آن ولایت قرائت گردید استماع نمود و جهت رسیدگی به مشکلات آنها و پیشبرد بهتر امور به مسوولین مربوط مشوره ها و دستورات لازم ارائه فرمودند.
بعداً وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان از مرکز اصلاح و تربیت اطفال آن ولایت دیدن نموده و مشکلات محجوزین آن ولایت را از نزدیک مشاهده نمود و جهت رسیدگی به مشکلات آنها به مسوولین مربوطه دستور لازم ارائه فرمودند.
بعداً وزیر عدلیه در محفلی که در تالار شورای ولایتی آن ولایت تدویر یافته بود شرکت نمود.
درین محفل روسای ( امور زنان، څارنوالی، معادن، صحت، شاروالی، سرحدات، پوهنتون، حج و اوقاف، امنیت ملی، مبارزه با مواد مخدر، محیط زیست، اطلاعات و فرهنگ، امور مهاجرین، برشنا، زراعت، مخابرات، انکشاف دهات، ترانسپورت، تجارت، معارف ... ) رئیس و اعضای شورای ولایتی و نمایندگان جامعه مدنی، حقوق بشر، موسفیدان و رحانیون آن ولایت  و نمایندگان سایر ارگان ها شرکت نموده بودند.
وزیر عدلیه هدف از سفرشان به ولایت بلخ را بررسی از چگونگی تطبیق فرمان شماره 45 ریاست جمهوری و بررسی مشکلات مردم خصوصاً در بخش عدلی و قضایی و انتقال آن به مرکز عنوان نموده و مشکلات مردم ولایت بلخ را استماع و یادداشت نموده و به مردم ولایت بلخ اطمینان داد که مشکلات شانرا با مسوولین مربوط در میان خواهد گذاشت.
در اخیر وزیر عدلیه و هیئت همراه شان در ضیافتی که از طرف مقام محترم ولایت بلخ ترتیب یافته بود اشتراک نمودند.