برگذاری دوره های آموزشی اساسی حقوقی برای کارمندان حقوق و قضایای دولت ولایات

به تعداد 37 تن از کارمندان آمریت های حقوق و قضایای دولت ریاست های عدلیه ولایات آموزش های اساسی حقوقی را در دو برنامه آموزشی فراگرفتند. این برنامه های آموزشی 14 روزه ،از طرف سازمان بین المللی انکشاف حقوق IDLO درهمکاری نزدیک ریاست منابع بشری وزارت عدلیه با حمایت مالی سفارت هالند و فرانسه  در مرکز ملی آموزش های حقوقی پوهنتنون کابل برگذار گردیده و شامل مضامین چون حقوق اساسی اتباع، حکمیت و میانجیگری، معرفی ارگانهای عدلی و قضایی، روند رسیده گی به دعاوی مدنی و تجارتی،عقود مدنی و تجارتی، قانون طرز تحصیل حقوق می گردید. آنعده از کارمندان حقوق وقضایای دولت ولایات که اکثر شان جدیداً بست های مربوط را احزار نموده اند، از طرف آمریت آموزش و ارتقای ظرفیت ریاست منابع بشری در همکاری با روسای عدلیه شناسایی و برای اشتراک دراین برنامه ها انتخاب و معرفی گردیده اند. فراگیری این برنامه های آموزشی که توسط استادان مجرب رشته حقوق وشرعیات تدریس می گردید، در رشد و انکشاف ظرفیت مسلکی اشتراک کننده گان نقش موثر و ارزنده داشته وهدف اساسی آن همانا ایجاد تغیر مثبت در اجرای وظایف کارمندان و ارائه خدمات موثر به هموطنان ما در سطح ولایات و ولسوالی ها می باشد.
قابل یاد آوریست که دور اول این برنامه به تاریخ 28 ثور و دور دوم به تاریخ 18 جوزای سال روان به پایان رسیده در ختم این برنامه مواد آموزشی همراه با مجموعه قوانین و ستراتیژی های انکشاف ملی،سکتور عدلی و قضایی و ستراتیژی وزارت عدلیه از طرف سازمان بین المللی انکشاف حقوق و ریاست منابع بشری وزارت عدلیه در اختیار اشتراک کننده گان قرار گرفته و تصدیقنامه های فراغت برای اشتراک کننده گان توزیع گردید.
قرار است دور سوم و چهارم این برنامه  برای متباقی 40 تن از کارمندان حقوق و قضایای دولت ریاست های عدلیه ولایت در آینده نزدیک در کابل برگذار گردد.