برگزاری کنفرانس علمی برای اعضای مسلکی ریاست تقنین وزارت عدلیه

کنفرانس علمی یک روزه برای اعضای مسلکی ریاست عمومی تقنین وزارت عدلیه روز یکشنبه 12/6/1391 در تالار کنفرانس های وزارت عدلیه برگزار گردید.
درین کنفرانس روسا و اعضای مسلکی دیپارتمنت های مختلف ریاست عمومی تقنین اشتراک نموده بودند.
درین کنفرانس که غرض ارتقای سطح دانش مسلکی اعضای تقنین برگزار شده بود څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان دایر نمودن همچو کنفرانس ها را مفید و ضروری دانسته و از اشتراک کنندگان این کنفرانس خواست که استفاده اعظمی را از همچو کنفرانس ها داشته باشند.
وزیر عدلیه احکام فقه را پایه و اساس قوانین افغانستان خوانده فرمودند: چون کشور ما یک کشور اسلامی است و به اساس قانون اساسی کشور هیچ قانونی خلاف احکام و قوانین اسلامی در کشور ما پیاده شده نمیتواند، لذا آموختن احکام فقه برای اعضای تقنین یک امر لازم و ضروری است و ا ز اعضای تقنین خواست که با اموختن احکام اسلامی سطح دانش مسلکی شانرا بالا برده و یافته هایشانرا باهم شریک سازند.
وزیر عدلیه اشتراک کنندگان این کنفرانس را به یاد گرفتن زبان های عربی و انگلیسی تشویق نموده فرمودند: چون اکثر کتاب ها در عرصه قانونگذاری به زبان عربی و انگلیسی میباشد بناءً جهت درک درست از آنها دانستن این دو زبان ضروری است.
در ادامه دوکتور هروی رئیس عمومی تقنین وزارت عدلیه راجع به اهمیت تقنین در جامعه صحبت نموده فرمودند: تقنین در یک جامعه از اهمیت خاص برخوردار است زیرا قانون خوب است که محاکم خوب را میسازد و تا زمانی که قانون خوب نباشد اجراآت څارنوالی و محاکم هم خوب نخواهد بود.
تحقق عدالت هدف اساسی وزارت عدلیه میباشد و تمام قوانین که در دنیا ساخته میشود در حقیقت هدف آن تحقیق عدالت با بهترین وجه آنست که ریاست تقنین وزارت عدلیه این وظیفه بزرگ را متحمل شده که در حقیقت کار بس بزرگ و یک آزمون الهی است که به دوش اعضای محترم تقنین گذاشته شده وما باید ازین فرصت ها استفاده نماییم و داشته های خود را تقویت ببخشیم.
دراخیر اشتراک کنندگان این کنفرانس نظریات و پیشنهادات شانرا در رابطه به نحوه برگزاری کنفرانس های علمی که قرار است در آینده برگزار گردد ارائه نمودند.