ملاقات نماینده خاص سازمان ملل متحد در افغانستان با وزیر عدلیه

آقای کوبیس نماینده خاص سازمان ملل متحد در افغانستان روز شنبه مورخ 11/6/1391 با څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان در دفتر کارش ملاقات نمود.
طرفین در مورد فرمان رئیس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان در مورد مبارزه با فساد اداری و طرح یک سلسله قوانین، طرح مسوده قانون انتخابات و قانون معادن و برنامه های دارای اولویت وزارت عدلیه بحث و گفتگو نمودند.
وزیر عدلیه ساخت کود جزاء و قوانین اطفال، معادن، انتخابات، تدارکات، امتیازو معاش رئیس جمهور و حقوق  مالی بعد از خدمت آن، قانون معاشات مقامات عالی رتبه دولتی، قانون اداره ارگان های محلی، قانون څارنوالی و قانون اجراآت جزایی را از اولویت های کاری وزارت عدلیه برشمرده فرمودند که طرح بعضی ازین قوانین ترتیب و غرض تصویب به شورای وزیران و شورای ملی فرستاده شده و کار روی چگونگی طرح و تصویب تعداد از آنها جریان دارد.
وزیر عدلیه در مورد چگونگی طرح قانون انتخابات فرمودند: ما از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته بودیم که طرح قانون انتخابات را آماده نموده و برای ما غرض تدقیق بفرستند که بعد از یک مدت طولانی طرح آنرا برای ما فرستادند که در بعضی موارد اختلاف نظر های بین ما و کمیسیون مستقل انتخابات موجود بود که آنرا با کمیسیون مستقل انتخابات شریک ساختیم و جهت غنامندی هرچه بیشتر این قانون از UNDP خواستیم که به کمک آنها یک ورکشاپ را به زودی دایر نموده و از نمایندگان نهاد مختلف دولتی و بین المللی و احزاب سیاسی  دعوت نماییم تا نظریات شانرا در مورد قانون انتخابات جمع آوری نموده و یک قانون خوب و جامع طرح نماییم که در آینده مشکلی به میان نیاید.
در اخیر آقای کوبیس نماینده خاص سازمان ملل متحد از کارکرد های وزارت عدلیه تقدیر و تمجید نموده و همکاری های بیشتر شانرا در راه تحکیم قانون و عدالت با وزارت عدلیه وعده نمودند.