ملاقات رئیس جدید ماموریت پولیس اتحادیه اروپا در افغانستان با وزیر عدلیه

آقای کارل اوکه راگه رئیس جدید ماموریت پولیس اتحادیه اروپا در افغانستان و هیئت همراه شان روز سه شنبه 24/5/1391 با څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان در دفتر کارش ملاقات تعارفی نموده در ضمن کتابی را تحت عنوان ( رهنماء همکاری پولیس با څارنوال ) به وزیر عدلیه اهدا نمودند.

آقای کارل از اکادمی تعلیمی پولیس سویدن فارغ گردیده و تحصیلات خویش را در رشته قانون در پوهنتون اپسلا کشور سویدن به پایان رسانده است. وی به تاریخ 9 اگست 2012 به این سمت گماشته شده و درپست های ارشد اداره پولیس به سطح ملی و بین المللی بیشتر از سی سال تجربه کاری دارد. 

آقای کارل از همکاری های خوب وزارت عدلیه با اتحادیه اروپا اظهار قدردانی نموده و ابراز امیدواری نمود تا این کتاب در راستای پیشرفت و هماهنگی بیشتر امور مثمر واقع گردد.

وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان از کمک های اتحادیه اروپا با افغانستان و خصوصاً در  بخش حاکمیت قانون اظهار قدردانی نموده و برای آقای کارل آرزوی موفقیت های بیشتر درین سمت را نمودند.

وزیر عدلیه در قسمت همکاری پولیس با څارنوالی فرمودند: اسناد و مدارکی را که پولیس جمع آوری مینماید پایه و اساس تحقیق و محاکمه را تشکیل میدهد و در صورتیکه اسناد و مدارک کامل درست نباشد امکان محاکمه عادلانه وجود ندارد بناءً همکاری پولیس با څارنوالی در همه وقت و درهمه حال ضروری میباشد وی ابراز امیدواری نمود درین موقع که اساس پولیس ملی برای افغانستان در حال پایه گذاری است این کتاب و همکاری های رئیس جدید پولیس اتحادیه اروپا در افغانستان باعث تشکیل یک سیستم معیاری پولیس برای افغانستان گردد.

در اخیر آقای کارل از جانب خود و اتحادیه اروپا وعده همکاری های بیشتر را به وزارت عدلیه در  جهت تنفیذ قانون وعده سپرد.