امضای تفاهمنامه همکاری در مورد مراکز حمایوی اطفال

روز چهار شنبه مورخ 7/2/1390 یک تفاهمنامه در سه فصل و 44 ماده توسط قانونپوه داکتر محمد قاسم هاشمزی معین مسلکی وزرات عدلیه، معین وزارت کار و امور اجتماعی، رئیسه موسسه زنان برای زنان افغان و رئیسه څارنوالی مبارزه خشونت علیه زنان در مقر وزارت کار امور اجتماعی به امضا رسید.
اهداف این تفاهمنامه قرار ذیل است:
- حمایت از حقوق بشری اطفال و فراهم آوری زمینه آموزش و پرورش برای اطفال چون بسیاری از مادران محبوس که در محابس افغانستان نسبت ارتکاب جرایم مختلف تحت حبس میباشند اطفال آنان بدون سرپرست مانده اند و از روی ناچاری با مادران شان در محابس بسر می برند که این امر اثرات ناگواری را بر روان اطفال بجا گذاشته و آنانرا از تعلیم و تربیه مناسب باز میدارد.
- موسسه در جنب فعالیت های بشر دوستانه خویش مصمم است که با طرح و تطبیق اهداف مشروع خویش در راستای حل مشکلات، ارتقای ظرفیت و مهارت های مسلکی زنان محابس و زنان نیازمند خانه های امن به منظور خود کفایی شان و فراهم آوری زمینه کار و مدغم سازی آنان با فامیل های شان یک بار دیگر به حمایت مالی موسسه ( UNODC ) در خدمت قرار گیرد. بناءً غرض تحقق بخشیدن اهداف والای خویش این بار در نظر دارد که مراکز تربیوی را در دو ولایت افغانستان (ولایات کابل و بلخ ) ایجاد نماید و فعالیت های خویش را در دو بخش اختصاص دهد.
- برای زنان بی سرپناه که اقارب اصولی و توان مالی ندارند و در داخل زندان به سر می برند.
- برای زنان بی سرپناه که اقارب اصولی و توان مالی ندارند و از حبس رها شده اند. لذا روی همین ملحوظ تفاهمنامه هذا جهت تامین حقوق اساسی و طبیعی زنان، تعلیم و آموزش حرفه های مختلف و غرض خود کفایی آنان و تحقق مواد مدرج در تفاهمنامه بین جوانب ذیدخل عقد گردید.