مسوول پروژه اصلاح محابس موسسه UNODC با وزیر عدلیه ج.ا.ا ملاقات کرد

آقای کولی برون مسوول پروژه اصلاح محابس موسسه UNODC  روز یک شنبه مورخ 4/2/1390 با څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه ج.ا.ا در دفتر کارش ملاقات کرد.
ابتدا مسوول این پروژه ضمن تشکری از وزیر عدلیه ابراز داشتند که قرار است موسسه  UNODC برنامه های خود را در سطح کشور توسعه دهد بنابرین خواستیم موضوع را با وزیر صاحب عدلیه در جریان گذاشته و نظریات تان را در مورد پلان کاری سال 2011 دریافت نماییم.
وی همچنان افزود: ریاست عمومی محابس دارای اکادمی میباشد که کارمندان محابس در آن آموزش می بینند ولی هیچ مکان اکادمیک یا ساختار منسجم جهت آموزش کارمندن مراکز اصلاح و تربیت اطفال وجود ندارد، همچنین موضوع تامین امنیت در مراکز اصلاح و تربیت اطفال نگران کننده است و ازینکه برنامه های قبلی ما مراکز اصلاح و تربیت اطفال را تحت پوشش قرار نمیداد، در برنامه جدید مراکز اصلاح و تربیت اطفال را هم تحت پوشش قرار خواهیم داد و برنامه های متعددی از جمله آموزش کارمندان این مراکز را در نظر داریم.
ایشان بیان داشتند که در ریاست عمومی محابس و توقیفخانه ها، برنامه های ارتقای ظرفیت، مدیریت و اداره سیستم محابس به منظور مدیریت بهتر محبوسین، طبقه بندی محبوسین و دیگر برنامه های آموزشی و مسلکی را اجرا خواهند نمود، همچنین برنامه های دیگری چون ادغام مجدد محبوسین به زندگی عادی را به راه خواهند انداخت و گزینه های بدیل حبس را معرفی نمایند.
سپس افزودند که هفته آینده مسوده پلان کاری سال 2011 خویش را که شامل تمام برنامه های صحی، آموزشی و ... میباشد را تکمیل خواهند نمود و غرض اخذ نظریات و بررسی به وزارت  عدلیه تقدیم می نمایند.
متعاقباً وزیر عدلیه از مشکلات موجود در مراکز اصلاح و تربیت اطفال یاد آور شده بیان داشتند که جهت ممانعت و جلوگیری از فساد اخلاقی و رفع ازدحام، تقاضای نصب کمره های مخفی و نصب یک دروازه در مرکز باز را نموده بودیم تا کلینیک و صنف های درسی محجوزین را از مرکز بسته به مرکز باز انتقال داده و از ازدحام جلوگیری نماییم و این مشکلات را با دونر ها و موسسات که در این بخش با ما همکاری دارند مطرح کرده ایم که تا هنوز متاسفانه اقدامی در مورد صورت نگرفته است.
وی همچنین بیان داشتند تا موسسات که درین بخش همکاری دارند، شناسایی و جهت ایجاد هماهنگی بیشتر و تشریک نظریات شان در یک جلسه هماهنگی دعوت گردند تا پلان های کاری هر موسسه مطالعه و بررسی گردیده و بر اساس آن ها استقامت کاری هر موسسه مشخص گردد تا از هرگونه تداخل کاری و یا انجام فعالیت های مشابه جلوگیری گردد.
سپس ایشان جهت کاهش ازدحام و رفع مشکل تبدیلی محبوسین افزودند که نیاز به اعمار محبس در پنج زون دیده میشود تا محبوسین در این پنج زون نگهداری شوند.