رئیس موسسه بین المللی مهاجرت ( IOM )با وزیر عدلیه ج.ا.ا ملاقات کرد

رئیس موسسه بین المللی مهاجرت ( IOM ) با څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان روز سه شنبه مورخ 30/1/1390 در دفتر کارش ملاقات نمود.
هدف این ملاقات را آشنایی بیشتر با برنامه ها و فعالیت های موسسه ( IOM ) ، ایجاد روابط نزدیک و همکاری های مداوم فی مابین وزارت عدلیه و موسسه مذکور تشکیل میداد.
رئیس موسسه ( IOM ) ضمن تشکری از وزیر عدلیه، علاقمندی خویش را به تحکیم و تداوم همکاری ها ابراز داشته فرمودند: موسسه ( IOM) در بخش های آموزشی کارمندان دولتی، متضررین از قاچاق انسان، کمک و معاونت به متضررین جنگی و اعمار اماکن صحی در سراسر افغانستان فعالیت می نماید.
وزیر عدلیه ج.ا.ا  از کمبود افراد مسلکی درین وزارت یادآوری نموده فرمودند: وزارت عدلیه به کمبود افراد مسلکی و متخصص در همه بخش ها به خصوص در بخش قانگذاری مواجه می باشد، روی این ملحوظ وزارت عدلیه به افراد مسلکی و متخصص در بخش قانونگذاری و حقوق نیازمند است تا از تجارب و تخصص آنها استفاده شده و باعث افزایش و بهبود کیفیت قوانین و سطح کاری ریاست عمومی تقنین گردد و این در حالی امکان پذیر است که متخصصین و دانشمندان افغانی مقیم خارج کشور را به افغانستان دعوت نماییم تا از مهارت ها و تخصص ایشان در بهبود و تقویت سیستم عدلی و قضایی استفاده گردد که درین راستا نیازمند همکاری جامعه بین المللی می باشیم.
در اخیر طرفین روی موضوعات ذیل به توافق رسیدند:
1- تداوم همکاری ها و تنظیم جلسات آینده.
2- ارسال ضروریات و نیازمندی های وزارت عدلیه طور کتبی به موسسه ( IOM) و پیگیری آن از سوی این موسسه.
3- معرفی افراد متخصص و مسلکی از سوی وزارت عدلیه که در خارج از کشور به سر می برند جهت دعوت و جذب از سوی موسسه ( IOM) .
4- تهیه و ترتیب پروپوزل و ارائه آن به کشور ها و دونر ها جهت تمویل.