سفیر کانادا مقیم افغانستان با وزارت عدلیه ابراز همکاری نمود

روز دو شنبه مورخ 29/1/1390 سفیر کانادا مقیم افغانستان با څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه ج.ا.ا در دفتر کارش ملاقات نمود.
سفیر کانادا ضمن گزارش خود از دیدن زندان قندهار وعده نمود که وزارت عدلیه را در ساحات حاکمیت قانون و عدالت برای همه و همچنان در ساحات تعلیم و تربیه پولیس مسلکی همکاری مینماید.
سپس موصوف از وزیر عدلیه کشور خواست تا نیازمندی های مبرم وزارت عدلیه را برشمارد تا کشور کانادا بتواند در آن موارد وزارت عدلیه را همکاری نماید.
بعداً وزیر عدلیه کشور افزود که: ما درنظر داریم درچوکات ریاست تقنین وزارت عدلیه یک واحد ترجمه را ایجاد نمائیم تا از این طریق مشکلات ترجمه اسناد تقنینی حل گردد چرا ما کدر درست که به طور استندرد اسناد تقنینی را ترجمه نماید نداریم و اسناد تقنینی در سایر ارگانهاغلط و بی کیفیت ترجمه میگردند همچنان در نظر داریم که در ریاست امور قانونگذاری یک کمیته تسوید قوانین را ایجاد نمایم تا تسوید قوانین با معیار های عالی حقوقی و قانونگذاری در خود وزارت عدلیه صورت گیرد و در این قسمت نیاز به جذب و تربیه کدر های مسلکی داریم بناءً ما خواهان همکاری شما در ساحات مذکور میباشیم.
بعداً وزیر عدلیه کشور از سفیر کانادا خواست تا در اعزام اعضای مسلکی ریاست تقنین در پروگرام های آموزشی دراز مدت ( لیسانس و ماستری ) هم توجه مبذول دارند و در ضمن گفت که ما در قسمت تربیه پولیس محابس ( پولیس عدلی ) آگاهی های حقوقی و مساعدت های حقوقی هم نیاز مند همکاری میباشیم متقابلاً سفیر کانادا متذکر شدند که ما می خواهیم تا سه سال دیگر با ریاست تقنین وزارت عدلیه همکاری نماییم و در سایر موارد هم در صورت امکان همکاری های لازم خواهیم نمود.