ملاقات معاون دفتر یوناما با وزیر عدلیه

آقای نیکولاس فینک هیسوم معاون دفتر یوناما روز یکشنبه مورخ 11/4/1391 با څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان در مقر آن وزارت دیدار و گفتگو نمود.
طرفین در  مورد پروسه انتقال مسوولیت ها و نقش وزارت عدلیه درین زمینه، انتخابات آینده ریاست جمهوری و قانون انتخابات گفتگو نمودند.
وزیر عدلیه در قسمتی از سخنان شان در مورد قانون انتخابات فرمودند: بنابه یک سلسله مشکلات که در قانون قبلی انتخابات وجود داشت کمیسیون مستقل انتخابات طرح جدید قانون انتخابات را آماده نموده و به وزارت عدلیه فرستاده تا روی آن تدقیق صورت گیرد که بعضی ملاحظات در آن موجود است که اولاً با کمیسیون مستقل انتخابات بحث های در زمینه خواهیم داشت و بعداً آنرا با سایر ارگانها، جامعه مدنی و کمیسیون مستقل حقوق بشر در میان خواهیم گذاشت تا مشکلات رفع شده و یک قانون جامع و عاری از نواقص ساخته شود.
وی همچنان در مورد اعضای کمیسیون سمع شکایات فرمودند: در ترکیب قبلی اعضای کمیسیون سمع شکایات افراد داخلی وخارجی عضویت داشتند و در قانون جدید پیشبینی شده که باید تمام اعضای این کمیسیون داخلی باشند و یک نفر از ستره محکمه در راس آن قرار داشته باشد.
در اخیر معاون نماینده سازمان ملل به وزارت عدلیه در ساختن قانون انتخابات، ارائه مشوره های تخنیکی در زمینه و دایر شدن یک انتخابات عادلانه وعده همکاری نمودند.