ملاقات سفیر بخش حاکمیت قانون ایالات متحده امریکا با وزیر عدلیه

څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان روز یکشنبه مورخ 11/4/1391 در دفتر کارش با MC Farland سفیر بخش حاکمیت قانون ایالات متحده امریکا ملاقات کرد.
موضوع ملاقات شانرا مبارزه علیه اختطاف و قاچاق انسان، پیمان استراتیژیک که بین افغانستان و امریکا به امضا رسیده و واگذاری زندانها ها به دولت افغانستان تشکیل میداد.
وزیر  عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان در مورد کارکرد های کمیسیون مبارزه علیه اختطاف و قاچاق انسان معلومات داده فرمودند: به اساس طرزالعمل این کمیسیون هرسه ماه یک مرتبه و کمیته تخنیکی کمیسیون هر ماه یک مرتبه باید جلسه شانرا برگزار نمایند. در جلسه قبلی کمیسیون، لایحه کاری وزارت های ذیربط ارزیابی شد تا معلوم شود که آنها چی مسوولیت های دارند و چی کارهای را در زمینه انجام داده میتوانند و فیصله شد که هر وزارت یک پلان کاری برایشان تهیه نمایند و توسط فورم گزارش دهی که برایشان توزیع شده از کارکردهایشان گزارش دهند.
وزیر عدلیه در مورد مبارزه با اختطاف وقاچاق انسان فرمود: این وظیفه اسلامی و دینی ماست که با این پدیده مبارزه نمایم زیرا افغانستان بیشترین قربانی را درین راه متحمل شده و ما صادقانه درین راه مبارزه مینمایم.
وزیر عدلیه در پاسخ سوالی در مورد چگونگی پیشرفت کاری پیمان استراتیژیک امریکا و افغانستان فرمود: متن دری و پشتو این پیمان آماده شده و یک کود هم برای آن در نظر گرفته شده و فعلاً در مطبعه زیر چاپ است امیدواریم هر چه زودتر به چاپ برسد.
در اخیر در مورد مشکلات که باعث کندی کار در پروسه واگذاری زندانیان و زندانها به دولت افغانستان شده گفتگو صورت گرفت و وزیر عدلیه از سفیر امریکا خواست تا روزانه تعداد بیشتر دوسیه ها را به څارنوالان بفرستند تا تحقیق صورت گیرد و کسانیکه از محکمه برائت حاصل مینمایند هرچه زودتر رها شوند تا پروسه واگذاری زندانها تا معیاد تعین شده تکمیل گردد که سفیر امریکا در زمینه وعده همکاری نمودند.