تدویر ورکشاپ بررسی و بهبود عرضه خدمات باکیفیت عدلی

ورکشاپ سه روزه تحت عنوان بررسی و بهبود عرضه خدمات باکیفیت عدلی، از  طرف وزارت عدلیه جمهوری سلامی افغانستان در هوتل انترکانتینینتل کابل دایر گردید.
این ورکشاپ از یکشنبه الی سه شنبه مورخ 4-6 سرطان 1391 ادامه یافت، در این ورکشاپ څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه، نمایندگان موسسات UNDP, JSSP, GIZ, EU-POL و تمام روسای مرکزی و ولایتی وزارت عدلیه و جمعی از مهمانان داخلی و خارجی اشتراک نموده بودند.
وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان در افتتاح این ورکشاپ از مسوولیت های دولت در مقابل مردم یادآوری نموده فرمودند: دولت در مقابل مردم و افراد جامعه وظایف و مسوولیت های بس خطیر دارد و اساساً تمام اراکین دولت از رئیس جمهور تا پایین ترین تشکیلات دولتی در واقع همه خدمتگذار مردم استند و در مقابل مردم جوابگو و مسوول اند، خصوصاً ارگان های عدلی و قضایی که آنها در حاکمیت قانون و تامین عدالت رول مهم و اساسی را بازی مینمایند و این وظیفه ریاست های عدلیه و ارگان های اداره محلی است که از نحوه خدمتگذاری در ولایات وارسی جدی نموده و از چگونگی مشکلات آنها اداره مرکزی را در جریان بگذارند تا راه حلها در زمینه جستجو گردد.
وی همچنان از روسای عدلیه خواست که کار هایشان را مطابق لایحه وظایف شان با کمال صداقت و درستی انجام دهند و کار امروز را به فردا نگذارند تا جلو فساد و قانون شکنی ها گرفته شود. وی همچنان از مسوولین ریاست قضایای دولت خواست تا جلو غصب زمین های دولتی و عام المنفعه را بگیرند و از فروش زمین های که اسناد  بنیادی ملکیت را نداشته باشند جلوگیری نمایند.
بعداً روسای عدلیه دستآورد ها و مشکلات موجود در ساحه کاری شانرا مطرح نموده وخواهان رسیدگی به آن شدند.
در جریان این ورکشاپ در رابطه به دیتابس منابع بشری، توضیح سند همکاری پروژه عدالت و حقوق بشر UNDP برای سه سال آینده، بحث ها روی مشکلات تطبیقی رهنمود کاری ریاست های ذیربط، تجدید نظر استقامت کاری ریاست های عدلیه و تفاهم با مشمولین ورکشاپ در رابطه با پلان استراتیژیک آینده وزارت صورت گرفت و در اخیر برای اشتراک کنندگان این ورکشاپ تصدیق نامه ها توزیع گردیده و ورکشاپ با صدور قطعنامۀ پایان یافت.