تدویر جلسه هیئت رهبری وزارت عدلیه

جلسه هیئت رهبری وزارت عدلیه روز شنبه مورخ 6/3/1391 تحت ریاست څارنپوه حبیب الله غالب وزیر عدلیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان در مقر آن وزارت دایر گردید.
ابتدا وزیر عدلیه به رئیس عمومی مراکز اصلاح و تربیت اطفال هدایت دادند تا در قسمت ترتیب و تنظیم امور لیلیه محجوزین از لحاظ سن و مشکلات آموزشی و ورزشی آنها و همچنان در قسمت رفع مشکلات مسکونی بخش اناثیه توجه بیشتر صورت گیرد و به تهیه لباس  های خاص برای محجوزین مثل لباس سپورتی و لباس بود و باش در داخل مرکز اصلاح اقدام عملی صورت گیرد.
بعداً در رابطه به تجدید نظر لوایح وظایف ریاست های ذیربط توسط رئیس پالیسی و پلان  معلومات ارائه گردید و همچنان معلومات در رابطه طرز العمل برنامه های آموزشی توسط رئیس منابع بشری ارائه گردید که طرح نهائی آنرا در جلسه بعدی ارائه خواهند نمود.
سپس وزیر عدلیه در رابطه به استخدام پرسونل مطابق تشکیل 1391 از رئیس منابع بشری معلومات خواسته و در زمینه هدایت لازم ارائه فرمودند.
بعداً توضیحات نماینده شرکت صفوی در رابطه به معرفی دستگاه های مختلف کنترول حاضری یومیه کارکنان ارائه گردید و تصمیم بعمل آمد که از تطبیق و موثریت آن در دیگر ادارات دولتی مطالعه و تحقیق صورت گیرد.  
غرض بهبود هر چه بیشتر وضع کیفی امورات ریاست انستیتوت امور قانونگذاری و جذب کدر مسلکی تعدیل بست های 6 این ریاست به بست 5 برای سال آینده توسط رئیس مربوط پیشنهاد گردید که مورد تائید هیئت رهبری وزارت قرار گرفت و تصمیم برآن شد تا در مورد فوق به کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی پیشنهاد گردد.
در قسمت انتقال قوانین، جراید رسمی و دیگر نشریات وزارت به ولایات و قرار دادن آنها به دسترس ارگان های دولتی و مردم و ایجاد کتابخانه تأکید شده و به رئیس نشرات در زمینه هدایات لازم ارائه گردید و همچنان وزیر عدلیه هدایت فرمودند تا هر قانون بعد از انفاذ آن غرض آگاهی عامه مردم از طریق رسانه ها بالخصوص رادیو و تلویزیون توضیح و تشریح گردد.
در ادامه، پیشنهاد رئیس پالیسی و پلان در رابطه با تدویر ورکشاپ ( بررسی و بهبود عرضه خدمات عدلی) برای رؤسای وزارت بتاریخ 4-6 سرطان سال جاری مورد تائید جلسه رهبری وزارت قرار گرفت و به ریاست پالیسی و پلان وظیفه سپرده شد که طی مکتوب به ریاست های ذیربط وزارت اطلاع داده شود تا در زمینه آمادگی کامل داشته باشند.
همچنان رئیس پالیسی و پلان پیشنهاد نمود تا بست های کمبود این ریاست اگر تکمیل گردد در روند پیشرفت کار بالخصوص نظارت از تطبیق پروژه های انکشافی و توحید و تحلیل گزارشات سرعت بعمل خواهد آمد. که رئیس صاحب منابع بشری در زمینه اظهار آمادگی نموده و اطمینان دادند که هر چه عاجل اقدام صورت خواهد گرفت.
بعداً گزارش اجراآت سال 1390 ریاست منابع بشری توسط رئیس آن ریاست ارائه گردید که مورد تائید و تقدیر مقام رهبری وزارت قرار گرفته و جناب وزیر صاحب هدایت فرمودند تا یک پلانگذاری دقیق غرض انتقال مهارت ها و تجارب اشخاصیکه در آینده نزدیک به تقاعد  سوق میگردند به طبقه جوان صورت گیرد.
در اخیر روسای محترم وزارت عدلیه پیشنهاداتی را جهت بهتر شدن امور و رفع نواقص در امور کاری شان مطرح نمودند که  از طرف وزیر عدلیه به مسوولین مربوطه هدایات لازم ارائه گردید.